Amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida d’alguns dels barris de la ciutat i aconseguir la seva rehabilitació integral, l’Ajuntament de Terrassa s’acull a la Llei 2/2004, de 4 de juny, de millora de barris, àrees urbanes i viles, coneguda com Llei de Barris.
La Generalitat obre anualment la convocatòria i els ajuntaments sol·liciten directament rebre el finançament per als seus projectes als barris. Cada ajuntament només pot obtenir recursos per a una única intervenció integral en una àrea urbana d’atenció especial. Les actuacions són cofinançades pel Govern de la Generalitat, com a mínim al 50% i com a màxim el 75% del pressupost global del projecte, i cada una de les actuacions escollides s’ha d'executar en un període de quatre anys.
Aquests són els plans de millora de barris que fins ara ha impulsat l’Ajuntament de Terrassa en el marc de la Llei de Barris del Govern de la Generalitat