Guanya qualitat de vida fent activitat física

El Pla d'activitat física, esport i salut (PAFES) pretén oferir una campanya dirigida a la població sedentària, perquè s'incorpori a un programa d'activitat física amb finalitats saludables. La pràctica regular d'activitat física et permetrà gaudir d'una millor salut física i mental.

Abans de començar
Respecta la digestió: després de menjar evita les activitats intenses, ja que poden interferir en una digestió correcta.
Respecta una progressió prudent: si ets una persona totalment sedentària, comença augmentant a poc a poc la teva activitat. Per exemple, camina durant 15-20 minuts 3 cops a la setmana, a una intensitat que et permeti parlar sense ofegar-te.
Dedica uns minuts a l'escalfament.
Recorda fer estiraments.
Has de tenir constància: aquesta serà la clau de l'èxit. No vulguis anar massa de pressa. Cal que ho facis setmana a setmana d'ara endavant i que pensis que l'activitat física és tan important com esmorzar, dinar o sopar.

Activa't! Caminant

persones caminant

Fase d'inici (2 mesos)
Comença caminant 20 minuts al dia
Freqüència setmanal: 3 dies alterns.
Progrés: cada setmana augmenta uns minuts (exemple: 3-5 minuts).

Fase de millora (2 mesos)

Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (entre 40 i 55 minuts al dia).
Freqüència setmanal: 4 dies (1r mes) i 5 dies (2n mes).
Progrés: augmenta els minuts cada setmana fins arribar a 60 minuts per dia. També pots mantenir el temps i augmentar el ritme i fer més distància.

Fase de manteniment (d'ara en endavant)
Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (uns 60 minuts al dia).
Freqüència setmanal: entre 5 i 7 dies setmanals.

Progrés: durant els 2 primers mesos d'aquesta fase hauràs de caminar més ràpid, trigant menys en fer la mateixa ruta. Aleshores, estaràs en forma i podràs seguir fent salut amb aquestes o altres rutes o activitats del municipi.

Consells
Atenció! Mentre camines has de poder parlar sense dificultat, sinó baixa el ritme.
Utilitza un calçat i roba còmodes.
Després de menjar evita les activitats intenses.
Recorda portar aigua i beu-ne durant el recorregut.
Evita hores de màxima insolació: camina sota l'ombra, barret, protecció solar, ulleres de sol.
Un podòmetre pot ser útil per mesurar les passes i la distància dia a dia i veure com es millora la salut.
Anima a algun familiar o amic perquè camini amb tu.
Recorda portar rellotge durant la passejada.