• Com puc fer-me el carnet de biblioteques?

Teniu dues opcions per fer-vos el carnet d'usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Terrassa. Podeus adreçar-vos a la vostra biblioteca més propera on presentant el teu DNI us el faran al moment, o bé, podeu sol·licitar-lo a través d'internet omplint el formulari web Sol·licitud del carnet.

  • Què es necessita?

Únicament cal la presentació del DNI o qualsevol altre document oficial per acreditar la vostra identitat: NIE, passaport, carnet de conduir o permís de residència amb indicació de l'adreça postal. A més a més, cal que faciliteu el teu telèfon i/o correu electrònic.

Els menors de 14 anys necessiten una autorització signada pel pare, mare o tutor legal i portar el DNI/NIE si el tenen. La butlleta d'autorització s'haurà d'emplenar a la biblioteca.

  • És gratuït?

Sí, 100% gratuït! Només són de pagament els duplicats.

  • Per a quines biblioteques em serveix el carnet?

El carnet és vàlid per a totes les biblioteques públiques de Catalunya.

  • Quins serveis puc gaudir amb el carnet?
El carnet permet utilitzar aquells serveis de la biblioteca pública que necessiten identificació: préstec de documents, reserva d'ordinadors d'internet i de les aules multimèdia, inscripció a cursos i tallers, utilització del Wi-Fi, accés a l'espai personal on hi ha les vostres dades d'usuari.

A més, permet gaudir de molts avantatges i descomptes.

El personal de la biblioteca pot demanar la identificació dels usuaris quan ho consideri necessari.

  • He perdut el carnet de la biblioteca, què he de fer?
Cal que us adreceu a la vostra biblioteca amb el DNI i us faran un altre carnet previ pagament del preu públic vigent segons les taxes de la Diputació de Barcelona. La despesa d'expedició de cada carnet duplicat és d'1 €.

En cas de robatori us faran el duplicat del carnet de franc si presenteu la denúncia.

  • Pot utilitzar un altre usuari el meu carnet?

El carnet és personal i intransferible. L'ús del carnet per part d'altres persones diferents al titular del mateix pot ser objecte de suspensió del servei. Només els pares podran fer ús del carnet dels seus fills/es per retirar en préstec documents adreçats al públic infantil.

  • Per quan de temps és vàlid el carnet de la biblioteca? Quan caduca?

El carnet té validesa permanent.

  • Tinc el carnet de soci de la biblioteca i em trasllado a viure a un altre lloc, em serveix el mateix carnet?

Sí, el carnet és vàlid per a totes aquestes biblioteques, no importa en quina biblioteca us l'hagueu fet primer. El canvi d'adreça el podeu comunicar a qualsevol de les biblioteques.

  • Es poden treure documents en préstec per a que en faci ús una associació o entitat?

Sí, però en aquest cas us heu de fer el carnet d'entitat. Haureu d'emplenar el formulari i portar-lo a la biblioteca que tingueu més a prop. Amb aquest carnet us podreu endur en préstec lots de llibres, utilitzar les sales de treball o les sales polivalents, i les aules d'informàtica i internet.