L'Ajuntament de Terrassa crea una oficina per atendre les consultes de la ciutadania sobre la revisió cadastral

La Direcció General del Cadastre enviarà aquesta setmana les claus per descarregar-se de la seva oficina virtual la notificació de la revisió cadastral

L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa a partir d'aquesta setmana un conjunt de mesures per informar la ciutadania sobre la revisió cadastral. La Direcció General del Cadastre, que depèn del Ministeri d'Hisenda, ha dut a terme recentment la revisió dels valors cadastrals de tots els immobles de la ciutat i ara ha de notificar a les propietats els resultats de la revisió en cada finca. Per aquest motiu, el Consistori ha previst diferents mecanismes d'atenció i informació. 

El Ministeri d'Hisenda no farà arribar les notificacions per carta, sinó que les persones interessades les hauran de descarregar de l'Oficina Virtual del Cadastre (https://www.sedecatastro.gob.es/). A  partir del proper divendres, 1 de setembre, la Direcció General del Cadastre començarà a enviar a les persones propietàries d'immobles una carta amb una clau per accedir a l'Oficina Virtual i descarregar la notificació electrònica del nou valor cadastral. La descàrrega de la notificació es podrà fer fins el 30 de setembre. L'Ajuntament de Terrassa ha començat avui a enviar a totes les llars de la ciutat un díptic informatiu avisant que properament arribarà la carta de la Direcció General del Cadastre i informant de com cal procedir. 

A més, la setmana vinent començarà a funcionar l'Oficina d'Informació i Atenció Cadastral al carrer del Pantà. Aquest servei estarà obert del 4 de setembre al 29 de desembre per tal d'atendre totes les consultes de la ciutadania sobre la revisió cadastral. També s'hi recolliran els recursos o reclamacions, cas que alguna persona detecti una errada o omissió en la notificació rebuda. 

Complementàriament, l'Ajuntament ha organitzat sessions informatives sobre la revisió cadastral obertes al conjunt de la ciutadania. Les sessions programades són les següents: 

6 de setembre: Biblioteca Central de Terrassa

7 de setembre: Casal Cívic de Can Parellada

12 de setembre: Centre Cívic Montserrat Roig

13 de setembre: Centre Cívic Maria Aurèlia Capmany

14 de setembre: Centre Cívic Alcalde Morera

15 de setembre: Centre Cívic Avel·lí Estrenjer

18 de setembre: Centre Cívic President Macià 

Totes les sessions tindran lloc a les 19 h. 

La revisió del cadastre la fa la Direcció General del Cadastre, atenent a la distribució dels valors del mercat immobiliari sobre el territori i a la realitat urbanística vigent. El resultat final situa els valors cadastrals al voltant del 50% del valor de mercat de cada immoble. Aquests valors serveixen de base per calcular l'IBI i altres tributs. 

Per tal de reduir l'impacte de la revisió cadastral en els casos d'augment de l'IBI, aquest augment s'aplicarà progressivament. De cara al 2018, l'Ajuntament ha congelat el tipus impositiu general i ha aprovat que el rebut no superi el 5% d'augment.