L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa una nova campanya contra la violència vers les dones

El Vapor Universitari acollirà el 3 de novembre una jornada per a professionals sobre violències sexuals a la població jove

imatge de la campanyaL'Ajuntament de Terrassa, a través del servei de Polítiques de Gènere, i amb la col·laboració de la Comissió del 8 de març, posa en marxa una nova campanya en el marc de la commemoració del Dia Internacional contra la violència vers les dones, amb un seguit d'activitats durant tot el mes de novembre. La campanya arrencarà el dia 3 amb una jornada de formació adreçada a professionals i finalitzarà el 29 de novembre amb una xerrada sobre videojocs i sexisme.

La jornada del dia 3, que tindrà lloc al Vapor Universitari a partir de les 9 h, porta per títol "L'abordatge de les violències sexuals en població jove. Situació actual i reptes de futur" i està adreçada a professionals i a entitats. Han confirmat la seva assistència més de 300 persones provinents de diferents serveis i departaments de la Generalitat de Catalunya, cossos de seguretat, serveis de salut i ajuntaments d'arreu de Catalunya. Entre les persones que faran ponències i participaran a les taules rodones hi ha especialistes d'entitats com l'Associació Creación Positiva, l'Associació Conexus o l'Associació d'Assistència a Dones Agredides Sexualment; i d'administracions públiques com ara el Govern de les Illes Balears o l'Ajuntament de Barcelona.

El 22 de novembre tindrà lloc una altra jornada de formació, dedicada en aquest cas a la violència filioparental, amb la participació de professionals de la Generalitat, la UAB i l'Associació Raíces. La jornada es desenvoluparà a partir de les 9 h a l'edifici Foment. 

A banda d'aquestes jornades, també s'han programat activitats com tallers, cinefòrums i xerrades. El divendres 24, a les 19h, hi haurà concentracions simultànies a tots els districtes, en què es llegirà un manifest contra la violència masclista i es farà un minut de silenci en record de les víctimes.

Les activitats programades es completen amb una campanya d'imatge als espais públics i a les xarxes socials, enguany sota el lema "Contra les violències masclistes", en plural, amb l'objectiu d'incidir en el fet que la violència masclista es pot manifestar de diferents formes (física, verbal, laboral, domèstica, filioparental, etc). Al cartell de la campanya, un noi i una noia, vestits de superherois, mostren gestualment el seu rebuig a la violència masclista i criden a rebutjar-la, en una imatge propera al llenguatge del còmic, que busca atreure el públic jove.