L'Ajuntament organitza les sessions "Parlem de Comerç" al voltant dels reptes i oportunitats del sector

Les sessions s'adrecen especialment a professionals del comerç

ComerçEl Servei de Comerç municipal organitzarà enguany un total de tres sessions obertes a tota la ciutadania i adreçades especialment a professionals del sector comercial. Dues tindran un marcat caràcter informatiu i formatiu i una tercera es farà en format de taula de debat. L'objectiu és facilitar l'accés dels i les professionals a la informació i formació necessàries per tal de garantir un alt nivell de competitivitat dins d'un sector de gran importància per a la ciutat i el territori. 

Les sessions, que es duran a terme a la sala d'actes de la Masia Freixa el 12 de març i a la Sala Cúpula del Teatre Principal els dies 19 de març i 9 d'abril, formen part de les diferents activitats que el Servei de Comerç de l'Ajuntament posa a disposició del sector comercial per tal de garantir l'accés dels professionals a una formació continuada i poder millorar les seves competències. 

Així, el dilluns 12 de març la directora de l'ESCODI, Núria Beltran, donarà a conèixer les dades extretes de l'estudi "Hàbits de compra i consum a Terrassa" realitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l'Ajuntament. 

A la sessió prevista per al dilluns 19 de març, s'abordarà la temàtica del BID (Business Improvement Districts o Districtes de Millora Empresarial) com a nou instrument en la gestió de centres comercials urbans. Es tracta d'un nou model sorgit al Canadà i els Estats Units i que, recentment, s'ha implantat a Anglaterra i Gal·les per treballar en la millora d'alguns serveis col·lectius dels centres urbans com ara la neteja, la seguretat o la seva promoció. 

Aquest nou model vol facilitar la gestió, aconseguir la implicació de tot el sector comercial i la millora en les relacions públic-privades. Aquesta sessió anirà a càrrec de la professora de la Universitat de Girona i experta en aquesta temàtica, Maria Lluïsa Esteve. Una sessió que també forma part del programa d'activitats que es desenvoluparà arreu de Catalunya amb motiu de la Setmana del Comerç, que se celebrarà entre el dies 19 i el 25 de març. 

El programa de sessions organitzades per l'Ajuntament es tancarà el 9 d'abril amb la celebració de la taula rodona "Comerç ciutadà, reptes de futur", que comptarà amb la participació de Muntsa Vilalta, directora general de Comerç i directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya; Isaac Albert, diputat provincial de Comerç de la Diputació de Barcelona; Agustí Rovira, president d'AGECU (Asociación Española para la Gestión de Centros Urbanos); i Amadeu Aguado, tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat i regidor de Comerç de l'Ajuntament de Terrassa. 

Amb l'organització d'aquestes sessions, l'Ajuntament vol facilitar al sector comercial de la ciutat l'accés a les eines i a la informació necessària per poder enfrontar els seus reptes amb garanties. Unes sessions que també volen esdevenir un punt de trobada on entitats, associacions, professionals del sector comercial i ciutadania en general, puguin intercanviar les seves experiències i metodologies de treball, així com avançar en la professionalització de la gestió comercial i en la millora i el foment del comerç local a la ciutat.