Ja es pot demanar cita prèvia per atenció ciutadana a través d'internet

Des del març s'han fet gairebé 1.800 atencions amb cita prèvia

logo del servei de cita prèviaL'Ajuntament de Terrassa, en el marc del programa "L'Ajuntament que m'agrada", acaba d'incorporar una nova millora a l'atenció ciutadana. A través de https://citaprevia.terrassa.cat/, la ciutadania pot demanar ja dia i hora per fer tràmits en una dotzena de punts d'atenció ciutadana del municipi, xifra que es doblarà en els propers mesos. Aquesta nova via per sol·licitar cita prèvia s'afegeix a la presencial i la telefònica.

La pàgina per a la sol·licitud de cita serà accessible des de la pàgina principal del web municipal (www.terrassa.cat) i des de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Terrassa (https://seuelectronica.terrassa.cat). El procés per demanar cita és senzill: primer es tria l'oficina, després es tria entre els tràmits que es poden fer en aquella oficina i finalment es faciliten les dades de la persona sol·licitant: nom, DNI i correu electrònic. El sistema envia al correu electrònic de la persona sol·licitant un missatge amb la confirmació de la cita.

El servei de cita prèvia es va posar en marxa el 19 de març a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) de plaça Didó. Al llarg de les següents setmanes s'hi van incorporar progressivament les OACs ubicades als Centres Cívics, la de Can Parellada i les oficines d'Habitatge i de Territori. Al maig s'hi van afegir l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i Foment de Terrassa. Des de la posta en marxa del servei i fins ahir, s'ha fet una mitjana diària de 36 atencions amb cita prèvia en les oficines on s'ha anat desplegant el servei. En total han estat 1.796 cites, la majoria (66%) a les OACs, el 33% a l'oficina d'habitatge i l'1% a la resta d'oficines amb cita prèvia.

Aquestes gairebé 1.800 cites representen el 4% del total d'atencions que s'han fet en aquestes oficines. L'objectiu de l'Ajuntament de Terrassa és incrementar aquest percentatge fins que les gestions amb cita prèvia siguin la gran majoria. En aquest sentit, es preveu que el nou sistema de sol·licitud per internet comportarà un augment de les persones usuàries.

A més, en els propers mesos s'integraran en el sistema de cita prèvia les vuit oficines de Serveis Socials als districtes, les oficines de Consum, Educació i Joventut i la seu de l'àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones (edifici Glòries). D'aquesta manera, la xarxa d'atenció ciutadana amb cita prèvia arribarà a 23 punts.

El principal objectiu del servei de cita prèvia és reduir les esperes i de fet, ja s'està complint: la mitjana de temps d'espera d'una persona que fa un tràmit amb cita prèvia no arriba als quatre minuts.