Terrassa i Barcelona acolliran prop de 50 especialistes europeus en indústries creatives i projecció internacional de la xarxa Eurocities

Participaran en una trobada per intercanviar projectes i bones pràctiques

Logo EurocitiesEls propers dies 14 i 15 de juny, les ciutats de Barcelona i Terrassa acolliran la trobada dels grups de treball d'Indústries Creatives i de Citiy Branding i Internacionalització de la xarxa Eurocities. La trobada preveu aplegar una cinquantena d'especialistes arribats de França, Bèlgica, Portugal, Holanda, Regne Unit, Bèlgica, Turquia, Itàlia, Alemanya, Noruega, Geòrgia i Lituània; i de les ciutats espanyoles de Madrid, Múrcia i Gijón, a més del personal tècnic de l'equip d'Eurocities que hi treballa a Brussel·les. 

L'objectiu principal d'aquesta jornada és l'intercanvi directe d'idees, projectes i bones pràctiques entre les ciutats membres d'Eurocities a l'entorn del sector audiovisual, les Indústries Creatives i el City Branding i la Internacionalització, que permetin reforçar plans estratègics de creixement i atraure negocis i visitants a les ciutats. 

El fòrum començarà el dia 14 a les 9.45 h a les instal·lacions de l'edifici MediaTIC de Barcelona, on tindrà lloc una primera part de les jornades centrada en la presentació de cadascuna de les ciutats amfitriones i en donar a conèixer projectes vinculats a les indústries creatives i als esdeveniments culturals que promouen perfils emprenedors de noves tecnologies i innovació, com és el cas del Sónar i Sónar+D a Barcelona. 

A la tarda, els participants continuaran amb una visita a les instal·lacions del Parc Audiovisual de Catalunya (PAC), a la nostra ciutat, i a les 17.30 h, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, donarà la benvinguda institucional a la ciutat a les persones assistents a les jornades. La trobada serà oberta als mitjans durant la benvinguda institucional de l'alcalde de Terrassa. Tot seguit, els i les especialistes iniciaran una sessió de treball al voltant del Parc i de la ciutat de Terrassa com a municipi referent dins del sector audiovisual. Les persones assistents a la jornada coneixeran de primera mà el funcionament i les activitats que es desenvolupen al PAC així com els diferents projectes que es duen a terme a les seves instal·lacions. 

Un seminari específic per treballar la identitat i la reputació 

El dijous dia 15, l'Ajuntament de Barcelona organitza el seminari "Ciutat. Identitat i reputació de ciutat per al desenvolupament econòmic, social i cultural", que inauguraran el tinent d'alcalde d'Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni; i el president de Barcelona Global, Gonzalo Rodés. 

Durant tot el matí s'organitzaran taules rodones i sessions de debat al voltant de la "Identitat i reputació del nou món", amb la intervenció de l'expert Greg Clark. En aquestes sessions es parlarà de la utilització de la marca per captar negoci, la identitat cultural, o la vinculació de la reputació de ciutat per a la sostenibilitat social i ambiental, entre altres. 

Barcelona i Terrassa, presents a Eurocities 

La jornada del dia 14 està organitzada pels ajuntaments de Terrassa i Barcelona. En el cas de Terrassa, la reunió, organitzada a través del Servei de Relacions Europees i Internacionals, s'emmarca dins dels projectes i activitats que la ciutat desenvolupa des de la vicepresidència (conjuntament amb Barcelona) del grup de treball de City Branding i Relacions Econòmiques Internacionals, inclòs dins del Fòrum de Desenvolupament Econòmic de la Xarxa Eurocities. 

L'Ajuntament de Terrassa forma part de diferents xarxes europees i internacionals amb l'objectiu de treballar polítiques que fomentin el desenvolupament del municipi, en benefici de la ciutadania i com a plataforma per participar, juntament amb altres localitats, en projectes d'abast internacional. Terrassa, juntament amb el seu sistema urbà, forma part de la xarxa Eurocities liderant un grup de 10 municipis vallesans (Terrassa Metropolitan Area). 

Pel que fa a Barcelona, l'Ajuntament ha previst un full de ruta que prioritza l'impuls de les relacions econòmiques amb l'exterior per dinamitzar l'economia local i atreure activitat que generi prosperitat i ocupació de qualitat. Especialment en un moment d'incertesa en l'escenari internacional, Barcelona vol posicionar-se com a ciutat oberta a la inversió i als professionals estrangers. 

Una xarxa per donar veu a les ciutats a Europa 

La xarxa de ciutats Eurocities aplega 135 ciutats europees de més de 250.000 habitants, a 38 països, que representen una quarta part de la població de la Unió Europea. Com a objectius bàsics, Eurocities treballa per proporcionar una veu a les ciutats europees davant de les institucions comunitàries perquè es reconegui el seu paper d'actors essencials en el procés de construcció europea. A més, s'erigeix com a plataforma per compartir idees, intercanviar experiències i elaborar respostes innovadores, en el marc d'una realitat comuna. 

Barcelona participa en diferents fòrums i grups de treball d'Eurocities, com el Fòrum d'Afers Socials, que treballa prioritàriament l'asil i acollida de refugiats, i l'Agenda Social Europea, amb una especial incidència en la lluita contra la pobresa energètica, la pobresa infantil i el dret a una alimentació digna. Altres espais de treball on participa la capital catalana són el Fòrum de Desenvolupament Econòmic, el Fòrum de Societat del Coneixement, el Fòrum de Mobilitat, el Fòrum de Cultura, i el Fòrum de Medi Ambient i Mobilitat.