L'Oficina de Consum (OMIC) ofereix assessorament i orientació sobre totes les qüestions relacionades amb la compra de béns i de productes i la utilització de serveis com ara:
  • habitatge: lloguer, compra, clàusules terra (sòl) en les hipotèques....
  • compra de productes en establiments comercials o en altres modalitats
  • compra i reparació d'electrodomèstics
  • serveis d'assistència tècnica
  • compra i reparació de vehicles
  • prestadors de serveis a domicili: treballs de paleta, pintura, fusteria, llauneria...
  • assegurances: llar, vehicles...
  • serveis bancaris
  • serveis bàsics: aigua, gas, electricitat, telèfon, correus...
  • serveis turístics: bars, restaurants, hotels, agències de viatges
  • tintoreries
  • transports: públics, privats

Però NO són temes de Consum:

  • els que han estat o estan sotmesos a la via judicial
  • qüestions penals: delictes, faltes...
  • temes laborals: contractes, convenis laborals...
  • dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars...
  • problemàtiques derivades de la convivència en comunitats de propietaris/àries
  • temes de lloguer: desnonaments, arrendadors/res contra arrendataris/àries
  • problemes amb l'administració pública: multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques...