L'Ajuntament promou una campanya per conscienciar la ciutadania sobre la sequera, amb punts d'informació itinerants

En un context com l'actual, cal fer un consum d'aigua solidari i corresponsable, on cadascú faci accions per reduir la despesa i contribuir, a generar un estalvi col·lectiu que equilibri les reserves actuals d'aigua. La campanya té per objectiu divulgar aquest missatge, des d'ara i fins al mes de juliol, mitjançant punts informatius de caràcter itinerant els divendres tarda i els dissabtes en 10 ubicacions de la ciutat: plaça Vella; parc de Vallparadís; plaça dels Drets Humans (FGC Vallparadís); places de Lluïs Companys, de Can Roca i del Progrès, a més del parc de Sant Jordi, el Parc Vallès i Terrassa Plaça, així com els dimecres al Mercadal de Martí l'Humà.

Així, des d'aquest divendres, dia 2 de juny, i fins el 22 de juliol, un equip d'informadores ambientals explicarà a la ciutadania quines recomanacions es poden seguir per estalviar aigua a les llars, resoldre dubtes i proporcionar material informatiu. Per aquesta campanya s'han editat 3.000 tríptics, amb consells i suggeriments, que també es podran trobar a centres cívics, biblioteques i altres equipaments municipals.  

En el marc de la campanya, també s'ha fet el repartiment d'uns 8.000 cartells informatius amb el lema ‘La pluja no la controles, l'aixeta sí', impulsada per la Generalitat i a la que s'ha adherit l'Ajuntament de Terrassa i Taigua, en edificis plurifamiliars d'habitatges, comerços, centres cívics, biblioteques, centres d'assistència primària, biblioteques, poliesportius, etc, per tal d'incidir en la necessitat de fer un ús conscient de l'aigua.

Paral·lelament, aquesta setmana s'ha posat en marxa una campanya específica, dirigida als i les residents d'urbanitzacions i barris disseminats, ja que és on s'ha detectat un major consum d'aigua per tenir zones enjardinades i piscines. Es repartiran uns 3.500 tríptics informatius amb consells i recomanacions, però també amb les restriccions i prohibicions a jardins i piscines que es regeixen en l'actual estat d'excepcionalitat i, a més, les que estarien vigents en un futur estat d'emergència. 

Finalment, a través de xarxes socials corporatives i del servei de Medi Ambient, s'ha iniciat una campanya per focalitzar els missatges cap a una mateixa temàtica: recordar a la ciutadania la importància d'estalviar aigua, la gravetat de la sequera i la necessitat de complir amb les mesures adoptades per l'Ajuntament de Terrassa.