Guia per comunicar-nos amb respecte i sense prejudicis

Portada de la Guia de comunicació inclusiva. Mostra una il·lustració de persones diverses que s'abracen.

L'Ajuntament ha publicat una guia de comunicació inclusiva.

Què és?

Un document amb consells per comunicar-nos de manera més respectuosa amb aquests col·lectius:

  • Dones i col·lectius LGTB. Per exemple, persones lesbianes, gais o transsexuals.
  • Persones racialitzades. Per exemple, persones negres o d'origen gitano.
  • Persones amb discapacitat.
  • Persones amb diagnòstic de salut mental. Per exemple, amb una esquizofrenia o amb una depressió.
  • Persones grans, infants i joves.
  • Persones en situació de pobresa.

Qui pot utilitzar la guia?

Tothom, i sobretot professionals de l'Ajuntament, de l'educació i dels mitjans de comunicació

Com puc accedir a la guia?

Hi ha disponibles 2 versions:

  • Guia resumida: està impresa a diferents equipaments municipals.
  • Guia completa: està en format digital, fent clic aquí https://bit.ly/3v5rhr6

Exemples d'ús

Capacitats Diverses

  • NO: Pàrquing per a minusvàlids.
  • SÍ: Pàrquing reservat per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Explicació: Les persones amb discapacitat són igual de vàlides que la resta.

Gènere

  • NO: Ja tens nòvio? Ja tens nòvia?
  • SÍ: Tens parella? T'agrada algú?
  • Explicació: Les persones poden tenir parelles diverses. Per exemple, un home pot tenir nòvio.

Persones racialitzades

  • NO: Anar al xino o al paki.
  • SÍ: Anar al basar o al supermercat.
  • Explicació: És millor anomenar les botigues pels seus productes que per l'aspecte dels botiguers.

Salut mental

  • NO: Sóc bipolar, estic depre.
  • SÍ: Canvio d'opinió amb facilitat; sento molta tristor.
  • Explicació: La bipolaritat i la depressió són trastorns mèdics i NO són bromes ni estats d'ànim.

Classe social

  • NO: Pobra però treballadora.
  • SÍ: És treballadora.
  • Explicació: Estar en situació de pobresa no vol dir ser gandul o delinqüent.

Edat

  • NO: Tercera edat.
  • SÍ: Persones grans.
  • Explicació: Les persones joves o adultes mai es diuen ‘primera o segona edat'.

Més informació