Revetlla de Sant Joan

Imatge d'una foguera de Sant Joan

El diumenge 23 de juny és la revetlla de Sant Joan. És la nit més curta de l'any i l'inici de l'estiu.  És tradició fer festes, encendre fogueres i tirar petards.

Revetlles al carrer

Enguany, hi ha 2 fogueres autoritzades, de 10 de la nit a 1 de la matinada:

També hi ha festa a 10 carrers, fins les 3 de la matinada: 

Consells per evitar incendis i accidents

  • Tira els petards lluny de boscos i vegetació. 
  • Compra els petards en establiments autoritzats. Aquest any n'hi ha 22.  
  • No et guardis mai petards a les butxaques.
  • No agafis el petard amb les mans quan l'encenguis. Recolza'l a terra.
  • No posis els petards a prop de la cara ni del cos.
  • Si el petard no esclata, no el toquis. Mulla'l amb aigua i no l'encenguis de nou.
  • No llancis mai petards contra ningú.
  • Fes servir un llançacoets per disparar coets. No els tiris torçats ni contra el vent. 
  • Tanca les portes i finestres de casa i recull la roba estesa. 
  • No encenguis cap petard dins de casa, ni els llencis des de balcons, finestres o patis interiors.
  • No posis mai petards dins de totxos, ampolles o altres recipients. Poden trencar-se i ferir algú.
  • Recorda! Si tens una emergència, truca al 112.

Campanya 'Sant Joan inclusiu'

Moltes persones i animals pateixen cada any per culpa del soroll dels petards  Per això, l'Ajuntament:

  • Recomana tirar petards de llum i sense soroll.
  • Reparteix gratis unes pastilles relaxants per a gats i gossos, els dies 21, 22 i 23 de juny, de 5.30 a 8 de la tarda, al Raval de Montserrat (al costat de l'Ajuntament). El gat o gos ha d'estar censat i portar xip. Per demostrar-ho, has de portar la cartilla del veterinari.

Més informació