Activitats per conèixer les cooperatives i empreses socials

Imatge de difusió del cicle Terrassa Cooperativa

Terrassa acull una nova edició del cicle 'Terrassa Cooperativa'.

Què és?

És un conjunt de 42 activitats gratuïtes perquè coneguem la tasca de les cooperatives i empreses socials de la ciutat.

L'objectiu d'aquestes empreses:

  • NO és fer-se riques.
  • SÍ és millorar el medi ambient i la qualitat de vida de les persones.

Quan és?

Les activitats comencen el 2 de novembre i acaben el 30 de novembre.

On les podem fer?

Depèn del tipus d'activitat.

  • La majoria són presencials.
  • Hi ha algunes per Internet.
  • Hi ha algunes activitats híbrides. És a dir, podem triar entre desplaçar-nos i participar-hi en persona, o quedar-nos a casa i participar-hi per Internet.

Programa d'activitats

En destaquem algunes, però n'hi ha més.

Projecció del documental "Economia col·lectiva"

  • Dia i hora: dimarts 2 de novembre, de 6.30 a 8.30 de la tarda.
  • Lloc: Societat Coral els Amics (carrer Pantà, número 57)
  • Continguts: Veiem un documental sobre els origens de les cooperatives a Catalunya i després fem un debat.
  • Inscripcions: https://bit.ly/3vMCT0l

Ruta radiofònica "Veus invisibilitzades"

  • Dies: Tot el mes de novembre.
  • Lloc: 15 espais de la ciutat.
  • Inscripcions: No cal inscriure's. Fem la ruta pel nostre compte, el dia i hora que preferim.
  • Com participar:
  1. Fem clic al mapa de la ruta https://bit.ly/2Zzvx4y i decidim el nostre itinerari.
  2. Visitem per fora els diferent espais.
  3. Escanegem el codi QR que trobarem a cada espai. Els codis QR són un codi de barres que podem llegir amb la càmera del mòbil.
  4. Escoltem un àudio al mòbil amb la història de persones diverses que defensen els seus drets.

Aprenem a arreglar roba, mòbils i bicis

  • Dia i lloc:
    • D'una banda, el divendres 5 a la tarda, a la Plaça de Marta Mata, número 2.
    • D'altra banda, el diumenge 7 al matí, a l'avinguda Jacquard, número 40, davant de l'estació de Ferrocarrils de Vallparadís.
    • A cada lloc, hi trobarem una furgoneta aparcada.
  •  Continguts:
    • El divendres, el personal de la furgoneta "Didaltruck' ens ensenya com arreglar la roba o com utilitzar-la per crear noves peces de roba.
    • El diumenge, el personal de la furgoneta "Reparatruck" ens ensenya com arreglar mòbils, ordinadors i bicicletes.
  • Inscripcions: No cal inscriure's. Només hem d'apropar-nos a la furgoneta.

Xerrada "Cooperem per fer el món més fàcil: les validacions d'accessibilitat cognitiva"

  • Dia i hora: dijous 18 de novembre, de 10 a 11.30 del matí.
  • Lloc: Servei d'Ocupació (Carretera de Martorell, 95).
  • Continguts: Un equip de persones amb discapacitat ens explica com podem crear espais i activitats més fàcils d'entendre.
  • Inscripcions: https://bit.ly/3CcpO2O

Fira de l'Economia Social i Solidària

  • Dia: dissabte 27 de novembre.
  • Lloc: Plaça Vella i voltants (carrer Major, carrer Unió i plaça Salvador Espriu).
  • Continguts: Més de 50 entitats i empreses posen paradetes al carrer per explicar i vendre els seus productes. També hi ha música, xerrades, jocs i tallers.
  • Inscripcions: No cal inscriure's.  Només hem d'apropar-nos a la Fira.

Més informació