Icona de lectura fàcil

L'accés a la informació és un dret i una necessitat. Per això, aquí trobaràs notícies de l'Ajuntament en versió lectura fàcil. Els textos en lectura fàcil respecten les idees més importants dels textos originals però utilitzen un llenguatge i un disseny més senzill.

Si ho prefereixes, també podem enviar-te les notícies al mòbil per whatsapp de manera fàcil i còmode. Per a més informació, fes clic aquí.

Activitats culturals sobre les persones refugiades

Imatge de persones refugiades

Terrassa commemora el Dia Mundial de les Persones Refugiades amb diferents activitats gratuïtes.

Programa d'activitats

a) Cinema 'Palestina amb ulls de dona'

  • Dia i hora: dimarts 15 de juny, a les 7.30 de la tarda.
  • Lloc: Cinema Catalunya (Carrer Sant Pere, número 9).
  • Continguts: Veiem 5 curts fets per dones que viuen a la Palestina ocupada per Israel. Un curt és una pel·lícula que dura poc.
  • Entrades: No cal reservar. Només cal anar al cinema.

b) Obra de teatre 'Fawda'

  • Dia i hora: dijous 17 de juny, a les 7 de la tarda.
  • Lloc: Teatre Alegria (Carrer Gaudí, número 15).
  • Continguts: Veiem una obra de teatre sobre la vida de Fadwa Tuqan, una dona palestina que escrivia poesies.
  • Entrades: Cal reservar-les al següent enllaç https://www.entrapolis.com/entradas/fadwa

c) Il·luminació de monuments

  • Dia i hora: diumenge 20 de juny, a partir de les 9 de la nit.
  • Lloc: Ajuntament (Raval de Montserrat, número 14) i monument de la Dona (Passeig 22 de Juliol, número 708).
  • Continguts: La façana de l'Ajuntament i el monument de la Dona s'il·luminen de color blau per recordar les persones refugiades. 

d) Cinema 'Bienvenidos a España'

e) Exposició 'Refugiades de lluny i de prop'

  • Dia i hora: oberta fins al dissabte 26 de juny
  • Lloc: Biblioteca Central de Terrassa (Passeig de les Lletres, número 1)
  • Continguts: Fotos i textos que comparen 2 situacions semblants:
    • Situació antiga: ajuda a les dones que van fugir a França per la guerra civil espanyola. 
    • Situació actual: ajuda a les dones que han fugit a Jordania per la guerra civil siriana.
  • Entrades: No cal reservar. Només cal que passem per la biblioteca.

Dia mundial de les persones refugiades

Es celebra cada 20 de juny. Serveix per donar suport a les persones refugiades. Són persones que van a viure a un altre país perquè en el seu hi ha una guerra o perquè les persegueixen per política, religió o raça.

Més informació