Can Tusell tindrà una nova zona 30 per ordenar la mobilitat i millorar la seguretat viària

S'aplicaran mesures de pacificació del trànsit, d'acord amb els criteris del Pla de Mobilitat Urbana 2016-21

L'Ajuntament de Terrassa implantarà noves mesures de pacificació del trànsit al barri de Can Tusell per tal d'ordenar la mobilitat i millorar la seguretat viària, complint així amb els criteris que estableix el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-21. La zona afectada és la delimitada per l'avinguda de Béjar, la carretera de Matadepera, l'avinguda de Portugal i el carrer de Tramuntana, per una banda, i pel carrer de Roig Ventura, la carretera de Matadepera, l'avinguda de Béjar i el carrer de Tarragona, per l'altra. En tot aquest sector s'amplia la xarxa de carrers amb velocitat màxima de 30 km/h i l'oferta d'aparcament, alhora que es modificarà el sentit de circulació en alguns trams i es reduirà l'amplada de la calçada per evitar velocitats inadequades. L'objectiu és aconseguir una mobilitat sostenible i segura per tal de reduir la velocitat, el soroll i la contaminació atmosfèrica, especialment en els entorns escolars.

Dimarts, dia 30 d'octubre, començaran a implantar-se aquests canvis per limitar la velocitat del trànsit rodat a 30 km/h en els carrers interiors de la zona compresa entre l'avinguda de Béjar, el vial lateral de la carretera de Matadepera (plaça de Can Tusell), l'avinguda de Portugal i el carrer de la Tramuntana. També hi haurà canvis de circulació en alguns trams dels carrers de Tarragona (que canalitzarà la sortida del barri, de manera més segura, amb la regularització semafòrica) i Tramuntana, que ara són de doble sentit, ja que passaran a ser de sentit únic. Això permetrà ampliar les places d'aparcament a l'alçada de la llar d'infants Petit Príncep i crear una reserva escolar.

La pacificació dels carrers també afectarà l'àmbit delimitat pel carrer de Roig Ventura, el vial lateral de la carretera de Matadepera, l'avinguda de Béjar i el carrer de Tarragona. En aquest cas, el carrer del Consell de Cent, que fins ara era de doble sentit entre el carrer de Roig Ventura i l'avinguda de Béjar, serà de direcció única cap a l'avinguda, per la qual cosa es reduirà la calçada per evitar velocitats inadequades al voltant de l'escola Font de l'Alba. Pel que fa al carrer de Tarragona, que conserva el sentit de circulació cap al carrer de Roig Ventura, es condicionarà una reserva d'espai escolar just abans d'arribar a l'escola Font de l'Alba utilitzant part de l'aparcament en bateria que hi ha actualment.

D'altra banda, per millorar la continuïtat per als vianants del passeig central de l'avinguda de Béjar, es tancarà un dels passos que fins ara permetia a les persones conductores fer un canvi de sentit i passarà a ser de sentit únic el pas que connecta amb el carrer de la Tramuntana.

Totes aquestes mesures s'adopten per reequilibrar l'espai públic, condicionant una xarxa del vehicle motoritzat més optimitzada i eficient i promocionant els desplaçaments a peu, en bicicleta o en transport públic. El Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-21 disposa tot un conjunt de mesures per tal d'assolir una reducció de l'accidentalitat, el soroll i el consum energètic, una millora de la qualitat ambiental i de l'habitabilitat dels carrers, així com un augment del grau d'autonomia dels infants, de persones grans i de les persones amb capacitats diverses.

La primera zona 30 es va implantar a Terrassa l'any 2005, a  Can Roca. Des de llavors, comptant la nova zona de Can Tusell, la ciutat suma un total de 18 zones 30 distribuïdes per 18 barris d'arreu de la ciutat.