L'Ajuntament continua amb la posada a punt de diferents serveis, en la primera setmana de Fase 1 a la ciutat
Des d'aquesta tarda, ja es tornen a oficiar casaments a l'edifici consistorial després de ser posposats des de l'anunci de l'estat d'alarma
L'entrada de la ciutat des de dilluns passat a la Fase 1 de desescalada ha vingut acompanyada de l'obertura o posada en funcionament de diferents serveis municipals, seguint les directrius i requeriments indicats per a cada cas. Així, en els propers dies s'aniran succeint els diferents retorns, obertures, o normalitzacions progressives, amb restriccions i normatives, de diferents serveis.
Es tornen a oficiar casaments a l'Ajuntament
A partir d'avui divendres a la tarda, l'edifici consistorial tornarà a acollir la celebració de casaments civils, una vegada la ciutat ha entrat a la Fase 1 de desescalada. Així, es preveu que l'alcalde oficiï avui, de nou, cerimònies civils a l'Ajuntament a partir d'aquesta mateixa tarda amb alguns canvis i requeriments, degut a la situació de crisi sanitària.
Una de les principals novetats és el lloc de celebració de la cerimònia, que passa de celebrar-se al Saló de Sessions a la Sala de Premsa de l'Ajuntament. Aquest canvi respon a la facilitat d'accés d'aquesta sala, així com per facilitar les actuacions de neteja i desinfecció requerides, que s'han d'efectuar després de cada celebració. A més, totes les persones assistents hauran de dur mascareta durant l'acte, i no superar l'aforament màxim permès, 10 persones en total.
La celebració de cerimònies civils a l'Ajuntament van quedar posposades amb l'entrada en vigor del RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarava l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. Amb l'entrada a la Fase 1, des de l'inici d'aquesta setmana, s'han començat a reprogramar les celebracions previstes. L'oficiant del matrimoni civil a l'Ajuntament n'és l'alcalde, però en cas d'impediment per qualsevol motiu, delegarà en qualsevol dels membres de la Corporació Municipal, regidors i regidores.
Biblioteques i Arxiu Municipal
Tal com ja es va anunciar, a partir del proper dilluns 1 de juny, les biblioteques municipals de Terrassa, excepte la bd5, començaran a oferir a la ciutadania el servei de préstec de documents amb cita prèvia. Durant aquesta passada setmana s'han recollit les peticions de llibres o documents, mitjançant correu electrònic o per telèfon, a les diferents biblioteques municipals. Per biblioteques, i fins aquest dijous 28 de maig les peticions rebudes han estat Biblioteca Central, 140 peticions; bd2, 27; bd3, 66; bd4, 58; i bd6, 24. En total, i només 4 dies s'han recollit, fins a 315 peticions al servei de préstec de documents amb cita prèvia i s'han reservat un total de 704 documents en préstec a les diferents biblioteques.
Per poder accedir al servei de préstec, durant els propers dies, es manté el mateix funcionament, demanant cita prèvia mitjançant correu electrònic o bé trucant per telèfon a les biblioteques (entre les 16 h i les 20). La recollida de documents, a la Biblioteca Central es realitzarà de dilluns a divendres de 10 a 14h i de 16 a 20h, mentre que a la bd2, bd3, bd4 i bd6 es farà només en horari de tarda, entre les 16 i les 20h. Per poder accedir a la biblioteca on s'hagi efectuat la reserva en el dia i l'hora acordats, s'haurà de fer ús de mascareta i mantenir la distància de seguretat.
L'Arxiu Històric de Terrassa, per la seva banda, des del dilluns 25 de maig s'han tramitat i resolt un total de 15 consultes de forma telemàtica. De cara a la reobertura de l'equipament, amb cita prèvia, a partir del proper dilluns 1 de juny, un total de 7 persones han reservat hora per poder accedir a l'Arxiu al llarg de la setmana vinent en horari de 8 a 14h i de dilluns a divendres
Per reservar dia i hora cal enviar un correu electrònic a [email protected], indicant la relació de la documentació que es vol consultar o el motiu o temàtica de la consulta. Un cop valorada la petició, s'assignarà el dia i l'hora per accedir a l'Arxiu, que es comunicarà, també, per correu electrònic. Per accedir s'haurà de dur mascareta, guants propis i portar material propi de treball. Es disposarà de gel hidroalcohòlic a l'entrada i el personal de l'arxiu assignarà un punt de treball a la sala de consulta.
Cal recordar que els canals telemàtics de consulta de la documentació de l'Arxiu Històric han estat sempre actius a través de les plataformes "Arxius en Línia" i "Arxiu Digital de Terrassa".
Equipaments esportius
Els equipaments esportius municipals de Can Jofresa i les pistes de tennis de la Maurina, que durant aquesta setmana ja estaven operatius amb cita prèvia, han rebut un total de 232 reserves per fer ús de les instal·lacions, concretament 41 per a la utilització de la zona de tir amb arc annexa a la zona esportiva de Can Jofresa; 167 per a les pistes d'atletisme i 24 reserves per a les pistes de tennis de la Maurina.
Aquests equipaments municipals van reobrir les portes el passat 27 de maig únicament per a la pràctica d'esports individuals, sense contacte i sempre amb reserva prèvia. La reserva de pista es pot realitzar mitjançant un correu electrònic a [email protected], de dilluns a divendres, fins a les 14 h i sempre amb 48 hores d'antelació respecte al dia en què es vulgui fer ús de la pista. Un cop feta la reserva, i per accedir als dos equipaments, s'ha de fer amb guants i mascaretes (el seu ús no serà obligatori durant la pràctica esportiva).
Museu de Terrassa
Pel que fa al Museu de Terrassa, durant aquests dies s'estan realitzant feines de neteja, aprovisionament de material i diversos treballs d'adequació i adaptació d'espais a la Casa Alegre de Sagrera, el Castell Cartoixa de Vallparadís i a la Seu d'Ègara amb l'objectiu de poder adaptar-se a les normatives de seguretat i prevenció necessàries en aquesta fase de desconfinament. La intenció és poder reobrir aquestes tres seccions del Museu de Terrassa durant la segona setmana del mes de juny.
Està previst que les dues seccions restants, el Centre d´Interpretació de la Vila Medieval i la Torre del Palau, així com el Claustre del Convent de Sant Francesc, comencin la seva activitat de visites el proper mes de setembre.
Transport i zona blava
En aquesta primera setmana, tal com ja es va informar, el servei de transport urbà de la ciutat tornava al 85% de servei. Davant la previsió d'increment d'usuaris, s'han previst diferents mesures per al control de l'aforament, així com per garantir les mesures de seguretat i higiene. Amb una infografia, des de TMESA s'informa a la ciutadania de les mesures d'higiene per accedir als vehicles (ús de mascaretes); com mantenir les distàncies de seguretat; el recordatori per accedir a l'autobús per la porta central; o que el pagament en efectiu no està permès. A cada vehicle s'han deshabilitat diferents seients per garantir les distàncies de seguretat, i el propi conductor/a de cada vehicle, serà el responsable del control de l'aforament de cada vehicle.
Pel que fa a la Zona Blava, fins que la ciutat no entri a la Fase 2 de desescalada no està previst la seva posada en funcionament. Amb aquestes previsions, a partir de la setmana vinent els inspectors i inspectores del servei realitzaran tasques d'informació a la ciutadania per a la represa del servei. A més, es preveu, sempre si es compleixen les previsions de desescalda per a la setmana següent, informar a través de l'APP de pagament del servei.
Nou horari del 010
Les circumstàncies excepcionals fan necessari adequar l'horari de prestació del servei 010 i no aplicar, com cada any es realitzava en aquestes dates, l'horari d'estiu. Per aquest motiu, l'horari d'atenció telefònica del 010 es mantindrà com fins ara, de dilluns a divendres, de 8.30 a 20h, i els dissabtes de 10 a 14h.
Atencions presencials SAI-DASIG
A partir de la propera setmana, el SAI DASIG comença a complementar les atencions telefòniques efectuades durant tot l'estat d'alarma, amb atencions presencials en els casos més urgents d'LGTBI-fòbia. Aquestes trobades, es faran sempre després de ser citats pel personal tècnic del servei, de la mateixa manera que es realitza als Serveis Socials municipals, a l'EAIA (Equips d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència), o el Servei de Polítiques de Gènere.
Atenció presencial amb cita prèvia a Foment de Terrassa
Foment de Terrassa, SA, l'empresa municipal que gestiona el Servei d'Ocupació de l'Ajuntament, començarà el proper dilluns a oferir atenció presencial amb cita prèvia, només per a situacions urgents, a aquelles persones que no tenen accés a la via telemàtica. La cita prèvia s'ha de demanar per telèfon trucant de 9 a 14 h i de 15 a 19 h al 93 789 11 11, o bé a través de https://www.terrassaocupacio.cat/ca/assessorament-presencial/
Tancament dels #Arllibre
Aquesta setmana, Prodis ha comunicat que ha iniciat els treballs per a tancar els #Arllibres per a garantir la seguretat de les persones usuàries davant la situació d'aquest Fase, en què ha augmentat considerablement la presència de persones a l'espai públic.
Entre les mesures i recomanacions per evitar el contagi, entre d'altres, hi figura la recomanació de no intercanviar paper i cartró, raó per la que s'ha considerat tancar els Arllibre que hi ha la ciutat, amb l'objectiu de protegir la salut de les persones lectores i intercanviadores de llibres.
Tancament de carrers per facilitar la distància física en el passeig
Aquest cap de setmana es tornen a tallar diferents carrers de la ciutat per tal de facilitar la distància física entre les persones que passegin. Així, l'avinguda de Josep Tarradellas; la rambla de Francesc Macià; el carrer de Miquel Vives; el carrer de Núria, entre Infant Martí i Franc Comtat; el carrer Ample, entre la carretera de Matadepera i el carrer de Bartomeu Amat; els de Sant Tomàs i Miquel Vives; així com el de Colom, des de la Carretera Montcada fins el carrer Bages; tornaran a estar tallats des del migdia de dissabte fins a diumenge al vespre, cadascun amb els seus propis horaris de tancament i obertura. Podeu consultar aquests horaris a terrassa.cat/transit.