L'Ajuntament ordena la neteja extraordinària en determinats espais públics amb un producte no nociu per a persones ni animals

El Govern municipal ha acordat també un conjunt de mesures relatives a habitatge públic i privat, destinades a reduir l'impacte de la crisi pel Covid-19

Logo comunicatAmb motiu de la fase d'Emergència-1 del Pla Municipal d'Emergència i de l'estat d'alarma decretat pel Govern espanyol, el Comitè d'Emergència Municipal reunit aquest matí de manera telemàtica ha acordat les següents mesures:

1.- L'Ajuntament ordena la neteja extraordinària a determinats espais públics amb hipoclorit de sodi diluït, producte efectiu i no nociu per a persones i animals.

El Govern municipal ha acordat ordenar, a través de la contractació d'una empresa especialitzada, la neteja extraordinària a determinats espais públics amb hipoclorit de sodi diluït, un producte efectiu i no nociu per a persones i animals. Aquestes actuacions es faran al llarg dels propers dies a diferents punts de la ciutat.

S'han fixat com a criteris per a aquestes intervencions:

  • Es portaran a terme prioritàriament a indrets on hi hagi una afluència remarcable de persones vulnerables, com exteriors i accesos a centres de salut.
  • Posteriorment es podrà aplicar la mateixa mesura a zones de l'espai públic que tinguin un ús freqüent, dintre de les normes de l'estat d'alarma.
  • S'utilitzarà hipoclorit de sodi diluït, seguint les recomanacions de la Generalitat, tota vegada que es tracta d'un producte efectiu i no nociu per a persones i animals.
  • En aquelles zones en les quals s'actuarà, es tindrà especial cura en aplicar el producte a les superfícies que puguin estar em contacte amb les mans de les persones, com baranes o altre mobiliari urbà.

2.- Es centralitza a l'Edifici Glòries l'atenció ciutadana de Serveis Socials i es tanca el punt del carrer Unió.

El Govern municipal ha decidit centralitzar l'atenció ciutadana de Serveis Socials a l'Edifici Glòries i tancar el punt del carrer Unió, tota vegada que actualment només s'hi estava efectuant atenció telefònica. Aquest canvi no implica cap mena de reducció del servei a la ciutadania.

3.- Atenció domiciliària (SAD): l'Ajuntament garanteix el servei a les 1.850 persones que ara mateix estan inscrites i el reforçarà, si cal, per tal de no deixar desatesa cap persona vulnerable.

El Govern municipal, tal i com ja va anunciar ahir, està absolutament compromès a garantir el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) a totes les persones que el reben, que són 1.850 aproximadament.

L'Ajuntament dona la màxima prioritat a la salut i l'atenció a tothom qui ho necessita, i reforçarà el servei per tal que tothom qui ho necessiti tingui accés al SAD.

A través de Serveis Socials, es farà un seguiment individualitzat de tot aquest col·lectiu i es donaran les instruccions pertinents a les empreses que gestionen el servei, a les quals ahir se'ls va garantir la seva continuïtat, que implica la continuitat laboral de les persones que actualment hi treballen.

Per atendre qualsevol consulta de les persones i famílies que formen part d'aquest col·lectiu, a més dels contactes habituals, es determina que se centralitzin al telèfon 010, el qual les transmetrà immediatament a Serveis Socials.

4.- Habitatge: mediació per a llogaters/es, atenció directa a famílies que viuen en habitatge públic, suspensió de lloguers de locals en edificis d'habitatge públic que afectin a activitats comercials i empresarials i servei de consulta per a moratòries d'hipoteques.

El Govern municipal ha acordat, pel que fa a habitatge, un conjunt de mesures destinades a reduir l'impacte de la crisi del Coronavirus, tant pel que fa a habitatge públic com privat:

1. L'Ajuntament habilita un servei de mediació per a llogaters/es que necessitin comunicar als propietaris/àries la impossibilitat de pagaments.

2. S'atendrà directament a les famílies que resideixen en habitatge públic i no puguin fer front al pagament dels lloguers a causa de l'actual situació d'emergència/alarma.

3. Se suspenen els lloguers de locals en edificis d'habitatge públic que afectin a activitats comercials/ empresarials.

Per a aquestes qüestions, caldrà adreçar-se al telèfon 93 733 61 71 o enviar un correu electrònic, amb totes les dades, a habitatge@terrassa.cat.

Pel que fa a polítiques socials d'habitatge, el Govern Municipal ha decidit vehicular les consultes per tramitar peticions de moratòria d'hipoteques, mitjançant el correu de l'OFIMEH-LL (Oficina Intermediació Hipotecària): ofimeh@terrassa.cat. A partir de les consultes, i en funció de la temàtica, s'establirà contacte per telèfon amb les persones interessades per tal de resoldre dubtes.

5.- En funcionament el Centre d'Acollida d'Urgència Frederic Soler

Aquest vespre ha entrat en servei el Centre d'Acollida d'Urgència Frederic Soler, que ocupa part de les dependències de l'escola França. Aquest nou servei, gestionat per Creu Roja, s'ha creat davant l'augment de l'ocupació al Centre d'Acollida d'Urgència L'Andana i disposa de 60 llits, 20 més dels que té l'Andana.

El Centre d'Acollida d'Urgència Frederic Soler no només obre al vespre per pernoctar, sinó que funciona les 24 hores per oferir un recurs de confinament a les persones sense llar de la ciutat. Les persones usuàries, que hi accedeixen derivades pels Serveis Socials municipals, disposen d'un llit, dutxes i lavabos, i tenen tres àpats diaris. El servei el complementa amb treball socioeducatiu amb les persones usuàries. Aquesta nit, hi ha pernoctat 42 persones però s'espera que el nombre augmenti avui.

6.- El Comitè de Seguiment d'Emergència, presidit per l'alcalde, es reunirà telemàticament també el dissabte i el diumenge

El Comité de Seguiment d'Emergència, presidit per l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, es reunirà telemàticament també el dissabte i el diumenge, per tal de posar em comú el seguiment constant que es fa de la situació per part dels serveis municipals i prendre les decisions oportunes.