L'Ajuntament reclama un preu just del transport públic amb la campanya "Volem Terrassa Zona 2"

Es tracta d'una reivindicació de ciutat recollida en diversos acords de Ple

L'Ajuntament ha posat en marxa la campanya reivindicativa "Volem Terrassa Zona 2" que reclama l'aplicació urgent de mesures, que haurà d'acceptar i concretar la Generalitat, per acabar amb el sobrecost que han de pagar els i les terrassenques per desplaçar-se en transport públic a Barcelona. Des que el 2001 es va situar Terrassa en la zona tarifària 3 del sistema integrat de transport, la reivindicació de canvi de zona ha estat insistent i constant per part de l'Ajuntament. En els últims anys, s'han aprovat fins a quatre acords de Ple en aquest sentit que no han obtingut resposta positiva (24-09-2015, 27-10-2016, 25-01-2018 i 25-10-2018).

Igualment, la tardor passada, quan es va donar a conèixer el canvi de zona tarifària per a 18 municipis de l'àmbit metropolità i vallesà, que passarien de Zona 2 a Zona 1 (la més econòmica per als usuaris i usuàries), l'alcalde de Terrassa va demanar un aclariment per carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, també president de l'ATM; al secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín; i a la presidenta de l'AMB, Ada Colau. En les missives, l'alcalde exigia, una vegada més, que s'acabés amb el greuge tarifari. També li va fer personalment la petició expressa al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

 

Acabar amb un greuge comparatiu

Davant d'aquesta situació, l'Ajuntament ha posat en marxa una campanya per liderar una reivindicació de ciutat, compartida també per sindicats, agents econòmics i socials i per la ciutadania en general. La campanya inclou la instal·lació de cartells de gran format a prop de les estacions de ferrocarril de la ciutat i la distribució de 200 cartells pels Centres Cívics i equipaments municipals. També es distribuiran 5.000 targetons pels circuits de distribució Postalfree i als equipaments, es publicaran anuncis a la premsa local i es difondran missatges per les xarxes socials i la web municipal.

La campanya reivindicativa recorda que la ciutadania de Terrassa pateix un greuge en comparació amb alguns municipis veïns. Fins que la Generalitat no posi en marxa la T-Mobilitat, un nou sistema que ha patit diversos retards i que hauria de ser més just i proporcional, l'Ajuntament exigeix que Terrassa passi de la zona tarifària 3 a la 2, o bé que s'apliqui urgentment una rebaixa provisional del preu dels títols de transport per a la nostra ciutat.