L'Oficina d'Informació a la Gent Gran atén més de 800 consultes en el seu segon any de funcionament

Els temes més recurrents en les consultes han estat els relacionats amb envelliment actiu i saludable

Oficina d'Informació a la Gent GranL'Oficina d'Informació a la Gent Gran ha atès en el segon any de funcionament un total de 817 consultes en un any de consolidació del servei, marcat per la tornada a la presencialitat. La majoria de les atencions (492, un 60%) han estat en persona, mentre que les telefòniques han estat 269, un terç del total. El correu electrònic és, amb diferència, el canal menys utilitzat, amb un total de 56 consultes (menys del 7%).

La regidora de Gent Gran, Mónica Polo, ha fet una valoració positiva d'aquest segon any de l'Oficina: «En aquest segon any podem dir que estem davant d'un servei plenament consolidat, que en el primer any de funcionament ja va demostrar la seva utilitat i que ara, amb un escenari de represa de la normalitat després de la pandèmia, s'estabilitza amb més visites i menys trucades, oferint sempre un tracte humà i amable i adaptant-se a les necessitats i interessos de les persones grans en cada moment». La regidora ha recordat també que «la novetat d'aquest segon any ha estat l'inici de l'atenció descentralitzada, oferint així millor servei i ampliant els canals de comunicació per detectar les necessitats de les persones grans». Des del passat mes de juny, l'Oficina obre els dimecres al matí al Centre Cívic Municipal President Macià.

En el segon any de funcionament de l'Oficina, la majoria de les consultes rebudes (al voltant del 33%) han estat relacionades amb l'envelliment actiu i saludable. Entre els temes destacats hi ha també les peticions d'informació i assessorament per rebre ajudes de Serveis Socials o del Servei d'Atenció a l'Autonomia Personal (al voltant del 13%), sobre salut (prop del 9%) i sobre habitatge (7,5%). La majoria de les consultes han comportat fer tràmits o derivacions a altres serveis, municipals o externs. En tots els casos, l'Oficina fa seguiment dels casos derivats per comprovar que la persona sigui atesa allà on pertoqui i, si cal, ofereix assessorament i acompanyament en els tràmits, especialment en els telemàtics. En el 12% del total de consultes rebudes, l'Oficina ha donat suport a les persones usuàries per superar les seves dificultats amb els tràmits telemàtics. 

A més de l'atenció ciutadana, l'Oficina també organitza xerrades informatives, que generalment estan relacionades amb els temes més recurrents en les consultes rebudes. Enguany s'han programat una sobre prevenció d'incendis, el passat 17 d'octubre, i dues sobre estalvi energètic. La primera va tenir lloc el passat mes de maig i la segona està prevista pel proper 28 d'octubre a les 10 h al Casal Social de les Fonts (c/ de Santa Teresa, 1). 

L'Ajuntament va posar en marxa aquesta Oficina l'octubre de 2020 per donar resposta a una demanda dels moviments socials de persones grans de Terrassa, que reclamaven aquest servei. La creació d'aquest servei era un dels compromisos recollits pel Programa de Govern 2019-2023. 

L'Oficina d'Informació a la Gent Gran s'ubica a l'edifici Els Telers, a la cruïlla dels carrers de Sant Leopold i de Sant Ildefons. Aquest és un espai de referència per a les persones grans de la ciutat, que acull també la seu del Servei Municipal de Promoció de la Gent Gran i el Casal de Gent Gran Anna Murià. L'horari d'atenció (amb cita prèvia) és de dilluns, dimarts i dijous de 10 a 13 h i dimecres de 16 a 19 h. Dimecres, al Centre Cívic Municipal President Macià de 10 a 13 h. El telèfon és el 93 739 70 95.