La mesura excepcional d'ampliació de les terrasses registra una setantena de sol·licituds fins avui

Les Biblioteques Municipals començaran a oferir servei de préstec de documents amb cita prèvia a partir de dilluns, per recollir els documents el dia 1 de juny

ComunicatDes que es va anunciar la mesura per flexibilitzar l'ampliació de terrasses a la via pública, amb l'objectiu per part de l'Ajuntament d'oferir facilitats als establiments de restauració de la ciutat, s'han registrat una setantena de peticions per part d'establiments per ampliar aquests espais o bé per instal·lar noves terrasses. En aquest sentit, es vol recordar que la iniciativa municipal vol garantir que els establiments que ja disposaven de terrassa puguin mantenir els mòduls habituals, tot i l'obligació de col·locar les taules a un mínim 2 metres de distància, però que en cap cas s'aprovarà la petició d'ampliar el nombre de mòduls dels que ja es disposava. Les peticions dels locals que han demanat instal·lar una terrassa de nova creació, es valoraran segons la normativa habitual i aplicant les excepcionalitats derivades de la crisi de la Covid-19. 

A Terrassa hi ha registrades unes 500 terrasses de bars i restaurants, aproximadament. Des de l''Ajuntament es demana que les sol·licituds d'ampliació d'aquestes es tramitin mitjançant el correu [email protected] i es recorda que aquestes demandes es podran tramitar mentre duri el decret d'estat d'alarma. El departament de via pública respondrà pel mateix sistema, via email, autoritzant o denegant la petició en el termini de 3 dies hàbils, si no hi ha cap dilació per part de l'interessat en presentar la documentació necessària. En el cas de denegació s'indicarà el motiu.

La vigència d'aquesta excepció s'allargarà fins a la finalització de les restriccions en els aforaments dels establiments decretades per l'Estat. Un cop derogada aquesta norma, totes les terrasses hauran de torna a ocupar el seu espai original. Així mateix, des de l'Ajuntament es reitera la decisió d'exempcionar al 100% de la taxa de terrasses, per a l'any 2020.

Les Biblioteques Municipals i l'Arxiu Històric a punt per la reobertura

A partir del proper dilluns 1 de juny, les biblioteques municipals de Terrassa, excepte la bd5, començaran a oferir a la ciutadania el servei de préstec de documents amb cita prèvia. Per poder accedir a aquest servei, a partir del proper dilluns 25 de maig, les persones interessades podran demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic o bé trucant per telèfon a les biblioteques (entre les 16 h i les 20). Així, i a partir de l'1 de juny, les persones que hagin reservat prèviament els documents, podran passar a recollir-los en el dia i hora acordats. 

La Biblioteca Central obrirà el servei de préstec amb cita prèvia de dilluns a divendres de 10 a 14h i de 16 a 20h mentre que la bd2, bd3, bd4 i bd6 ho faran només en horari de tarda, entre les 16 i les 20h. Per la seva banda, la bd5 no oferirà, de moment, servei presencial en no poder garantir les mesures de seguretat i prevenció mínimes durant aquesta fase de desconfinament. Les persones usuàries, a més, podran realitzar també devolucions de documents en préstec a les bústies situades a l'exterior de les biblioteques. Per poder accedir a la biblioteca on s'hagi efectuat la reserva en el dia i l'hora acordats, s'haurà de fer ús de mascareta i mantenir la distància de seguretat.

Durant aquesta fase de desconfinament, no es podrà accedir lliurement als diferents espais de la biblioteca, tampoc es podrà fer ús dels aparells ni dispositius electrònics, ni accedir directament a la col·lecció documental. 

D'altra banda i per facilitar el servei a les persones usuàries, les biblioteques municipals han ampliat automàticament tots els préstecs fins el proper 31 de juliol i la recollida de llibres i material reservat abans de la fase de confinament fins el proper 22 de juny. 

Les adreces de correu electrònic i telèfons de les biblioteques, són: Biblioteca Central: 937 894 589 [email protected]; Biblioteca Districte 2: Telèfon: 937 869 162 [email protected]; Biblioteca Districte 3: 937 397 014 [email protected]; Biblioteca Districte 4: 937 397 423 [email protected]; Biblioteca Districte 6: 937 397 420 [email protected]

Arxiu Històric de Terrassa amb cita prèvia

L'Arxiu Històric de Terrassa, per la seva banda, també té previst obrir al públic, amb cita prèvia, el proper dilluns 1 de juny. Ho farà de dilluns a divendres de 8 a 14 h. Per reservar dia i hora per a visitar presencialment l'Arxiu, cal enviar un correu electrònic a [email protected], indicant una relació de la documentació que es vol consultar o el motiu o temàtica de la consulta. Un cop valorada la petició, s'assignarà el dia i l'hora per accedir a l'Arxiu, que es comunicarà, també, per correu electrònic.

Per accedir a l'Arxiu, les persones usuàries que disposin de cita prèvia ho hauran de fer amb mascareta, guants propis i portar el seu material de treball. Disposaran de gel hidroalcohòlic a l'entrada i personal de l'arxiu els assignarà un punt de treball a la sala de consulta, on no hi podrà haver més de 12 persones de manera simultània. 

Degut a les mesures de seguretat i prevenció, no es podrà accedir lliurement a l'edifici, l'ús de la biblioteca auxiliar quedarà restringit i caldrà sol·licitar el permís de manipulació al personal de l'Arxiu. Tampoc estarà permès realitzar fotocòpies i els usuaris i usuàries podran prendre les imatges necessàries de la documentació amb els seus dispositius mòbils (telèfon mòbil, tauleta o càmera fotogràfica).

La documentació i material consultat es traslladarà a un dipòsit de quarantena durant un període de 10 dies. Aquesta documentació no podrà ser reutilitzada ni manipulada fins que no hagi passat aquest període de prevenció.

L'Arxiu històric també ofereix la possibilitat de realitzar consultes de forma telemàtica a través dels portals "Arxius en línia" i "Arxiu Digital Terrassa". Si la documentació no es troba en cap d'aquests portals es pot iniciar el tràmit "Sol·licitud d'Accés a la Informació Pública" a la Seu Electrònica de l'Ajuntament. Per a qualsevol altra consulta també es pot enviar un correu a: arxiu.histò[email protected] o trucar al telèfon: 937397068

Equipaments Esportius

Seguint les condicions fixades en el Pla de desescalada, l'Ajuntament de Terrassa ha previst poder obrir properament les pistes municipals d'atletisme de Can Jofresa i les pistes de tennis de La Maurina.  Actualment s'estan realitzant les actuacions de manteniment i preparació de les instal·lacions per poder garantir la seguretat i les mesures de prevenció tant al personal com als usuaris i usuàries, dotant els equipaments dels materials de protecció i desinfecció necessaris. 

La previsió es que ambdós equipaments puguin obrir properament, per a la pràctica d'esports individuals, sense contacte i sempre amb reserva prèvia.

L'Ajuntament recomana la Seu Electrònica com a primer canal de relació tot i l'avenç en les fases de desconfinament

Davant l'entrada a la Fase 1 de desconfinament a partir de dilluns vinent a la ciutat, des de l'Ajuntament de Terrassa es recomana, igualment, utilitzar els canals telemàtics disponibles per a la realització de tràmits i consultes. En la mesura del possible, es demana a la ciutadania evitar realitzar les tramitacions de forma presencial i prioritzar les tramitacions a través de la Seu electrònica com a primer canal de relació amb l'Ajuntament. A través de https://seuelectronica.terrassa.cat/web/seu/ es poden realitzar tots els tràmits durant les 24h els 365 dies de l'any.

En cas de dubte sobre l'ús de la Seu Electrònica, des del 010 s'ofereix acompanyament, a més de poder realitzar tràmits sense necessitat de fer desplaçaments. A partir de dilluns, el servei del 010 tindrà el següent horari: De dilluns a divendres de 8.30 a 20h. Els caps de setmana es passarà a atendre els dissabtes de 10 a 14 h.

Amb l'entrada a la Fase 1, a la ciutat, es preveu l'obertura de les OACs amb cita prèvia. Així, a partir de dilluns obriran les oficines d'atenció presencial de plaça Didó  i les dels districtes 2, 5, 6 i 7. Les OACs dels districtes 3 i 4, degut a les seves característiques, encara no s'han pogut adaptar. 

Els horaris de les oficines que obriran dilluns seran: 

  • Plaça Didó: de dilluns a divendres, de 8:30 a 14:30h
  • Resta d'OACs: de dilluns a divendres, de 9 a 14:30h

Per tal de garantir la seguretat tant de la ciutadania com del personal municipal, s'han aplicat mesures de senyalització i condicionament dels espais en aquestes oficines. A més, amb l'objectiu d'evitar i prevenir possibles contagis, es recomana, sempre que sigui possible, acudir de forma individual, sense acompanyants; portar la documentació ordenada i sense grapes; i portar el seu propi bolígraf. 

L'atenció presencial en aquestes oficines que obriran dilluns és farà únicament amb cita prèvia. Aquesta es pot sol·licitar per internet (https://citaprevia.terrassa.cat/); des del mòbil a través de l'aplicació "Sense Esperes" disponible tant per a Android (Google Play Store), com a iOS (App Store). Telefònicament, trucant gratuïtament al 010 (900 922 010 si es truca des de fora de la   ciutat).