"Penses el que compres? Compra com penses!", nova campanya del Servei de Consum municipal per a aquestes festes de Nadal

L'objectiu de la campanya és fomentar el consum responsable, crític i ètic, tenint en compte criteris de sostenibilitat, ambientals i de proximitat

L'Ajuntament de Terrassa endega aquesta setmana una campanya de comunicació sota el lema "Penses el que compres? Compra com penses!" per conscienciar la ciutadania de la importància de comprar i consumir de forma sostenible apostant pel comerç de proximitat i per l'economia social i solidària.

En aquest sentit, el tinent d'alcalde de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, i regidor de Consum, Manuel Giménez, considera que "en la nostra vida quotidiana tots i totes podem fer petits gestos per transformar el model de consum i el que pretenem amb aquesta campanya és que la ciutadania repensi el que compra o compri amb valors".

La campanya tindrà presència als mitjans de comunicació locals i a les xarxes socials durant aquestes festes de Nadal però té la intenció també de romandre tot l'any amb missatges que fomentin un model de consum transformador que eduqui en un estil de vida més sostenible amb els valors dels drets socials, mediambientals i de l'ètica i la solidaritat com a pilars transformadors de la societat.

Els missatges de la campanya aniran orientats a donar a conèixer el lema, a empoderar les persones consumidores perquè pensin què poden fer per consumir de forma responsable, consells pràctics a l'hora d'escollir el que compren, si tenen en compte la procedència, la fabricació i tractament, l'embalatge, les condicions i drets laborals, la contaminació, l'eficiència energètica, els residus, o la salut ambiental, entre d'altres factors a tenir en compte.