TMESA adquireix 15 nous autobusos per a renovar la seva flota

Per primera vegada la flota d'autobusos urbans de Terrassa incorpora vehicles híbrids

autobús circulantTransports Municipals d'Egara ha adquirit quinze vehicles per a renovar la seva flota. La mesa de contractació, vistes les ofertes presentades per diferents empreses i tenint en compte les característiques tècniques, les ofertes econòmiques i els terminis de lliurament que presentaven les diverses opcions, ha decidit la compra dels següents vehicles:

  • Quatre autobusos de 12 metres MAN A22 amb carrosseria de Castrosua New City i motor de gas-oil.
  • Quatre autobusos de 18 metres MAN A24 amb carrosseria de Castrosua New City i motor de gas-oil.
  • Un microbús IVECO Daily 70C17 amb carrosseria Ferqui Sunrise i motor de gas-oil.
  • Sis autobusos de 12 metres VOLVO 7900 amb motor híbrid.

En total, els quatre lots representen una inversió de 4.348.180 €. Un cop presentat l'informe de la mesa de contractació al consell d'administració, l'empresa ha encarregat els autobusos als diferents proveïdors. Els vehicles, però, s'han de construir expressament, i s'espera que comencin a arribar a partir de la primavera de 2017.

La compra d'aquests vehicles suposarà una important renovació de la flota de TMESA, formada per 65 vehicles. La incorporació dels 15 autobusos comportarà la baixa dels 15 més antics. Els nous autobusos suposaran per als usuaris millores en comfort i seguretat  (encara que aquesta està garantida per les revisions periòdiques a que se sotmeten els vehicles) i una substancial reducció de l'impacte ambiental del transport públic a la ciutat, perquè els vehicles que es compraran compten amb diversos avanços tecnològics per tal que siguin menys contaminants, i perquè els vehicles que es retiraran són els més vells i, consegüentment, els que contaminen més.

Per primera vegada, la flota d'autobusos urbans de Terrassa incorporarà vehicles híbrids, és a dir, que combinen els motor dièsel amb la tecnologia elèctrica. Aquest  tipus d'autobús s'engega elèctricament i el motor dièsel no arrenca fins que el vehicle no assoleix els 20 km/h. D'aquesta manera s'aconsegueix un important estalvi de consum de combustible i d'emissions (al voltant d'un 30% respecte un vehicle amb motor dièsel convencional), a més de reduir també el soroll: no només arrenquen en silenci sinó que les portes, el sistema de climatització, els frens i altres sistemes auxiliars s'activen també elèctricament, amb la qual cosa es redueix el soroll durant el trajecte.

Pel que fa a la resta de vehicles, tots van equipats amb motors dièsel que compleixen la normativa d'emissions euro VI. En relació als autobusos que es donaran de baixa (euro II i euro III), aquests nous models redueixen entre un 29 i 63% el monòxid de carboni (CO), entre un 80 i un 88% els hidrocarburs no cremats (HC), entre un 92 i 94% els òxids de nitrògen (NOx) i entre un 90 i 93% les partícules.

Després de l'adquisició d'aquests 15 vehicles, la voluntat del Govern Municipal és continuar renovant la flota d'autobusos urbans mitjançant l'adquisició de cinc vehicles per any, per tal de mantenir la flota permanentment renovada.