L'Ajuntament redueix a gairebé la meitat la freqüència del servei d'autobusos

S'ajorna la celebració de la Fira Modernista i la Fira de l'Oliva

Després de la reunió d'aquest matí del Comitè de Seguiment d'Emergència, el Govern municipal informa de les noves mesures amb motiu de la situació generada pel Coronavirus, emmarcades en la fase d'Emergència-1 del Pla Municipal d'Emergència i de l'estat d'alarma.

 

1.- L'Ajuntament redueix gairebé a la meitat la freqüència del servei d'autobusos.

El Govern municipal ha acordat reduir gairebé a la meitat (un 43%) la freqüència del servei de transport públic col·lectiu urbà de viatgers de Terrassa. Aquesta reducció de servei suposa els següents canvis, que estaran vigents del 20 al 29 de març:

S'incrementa el temps de pas entre els vehicles respecte l'oferta de servei habitual

Se suprimeixen 3 línies: la línia que dona servei els dimecres per motiu del Mercadal; la línia 17, que dona servei els divendres i dissabtes per la nit; i la línia que dona servei a persones amb capacitats diverses, donat que aquest darrer col·lectiu no fa ús d'aquest servei actualment.
Es redueix el nombre de vehicles en servei a la meitat aproximadament els dies laborables, mentre que els dissabtes i diumenges es mantenen en un valor similar.
En conjunt, el servei es redueix em un 43%

La reducció del servei es farà mantenint els llocs de treball actuals. L'alcalde ha dictat un decret ordenant i desenvolupant aquestes mesures.

 

2.- L'Ajuntament ajorna la celebració de la Fira Modernista i la Fira de l'Oliva

El Govern municipal ha decidit ajornar la celebració de la Fira Modernista corresponent a 2020, prevista pels dies 8, 9 i 10 de maig, així com la Fira de l'Oliva, que s'havia de celebrar el 25 d'abril

Aquest ajornament implica la suspensió de tots els preparatius per a les dues activitats. En funció de l'evolució de la situació actual i de la seva durada, s'estudiaran en el seu moment les possibles alternatives.

L'Ajuntament està estudiant en aquests moments el calendari d'activitats previstes per als propers mesos a la ciutat de Terrassa i anirà prenent decisions quan correspongui, d'acord amb l'estat d'emergència i alarma declarat.

 

3.- L'Ajuntament reprioritzarà l'atenció a les persones usuàries del SAD, estudiant cas per cas les necessitats, i garanteix la continuïtat del contracte a les empreses que el gestionen

El Govern municipal ha decidit reprioritzar l'atenció a les persones usuàries del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD), a través d'un estudi de les necessitats que es farà cas per cas, per tal que ningú no quedi desatès.

Per altra banda, es garanteix a les empreses que gestionen aquest servei la continuïtat del contracte, assumint els sobrecostos que pugui representar per al servei, tota vegada que l'Ajuntament prioritza la salut i l'atenció a tothom qui ho necessita. Aquesta garantia implica la continuïtat laboral de les persones que actualment hi treballen.

En tercer lloc, el Govern municipal ha autoritzat reforçar el servei i els seus horaris de prestació, si és necessari.

Finalment, des de l'Ajuntament s'està treballant amb la màxima intensitat per aconseguir dotar a tots els equips del material de protecció necessari.

 

4.- L'Ajuntament ha reforçat les vies no presencials per garantir l'atenció a les dones en situació de violència masclista 

El Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de l'Ajuntament de Terrassa ha reforçat l'atenció no presencial per garantir que es pugui atendre les dones en situació de violència masclista, malgrat el tancament de Casa Galèria, on es presta l'atenció presencial. El Servei de Polítiques de Gènere de l'Ajuntament ha implementat diferents mesures per oferir alternatives via telefònica i telemàtica.

Des d'avui mateix ja estan operatives les dues noves línies telefòniques d'atenció, amb els números 675957904 i 675296296. Aquestes línies funcionen de 9 a 20 h. En aquest horari, les professionals del SIAD atenen les trucades de les usuàries i, en el cas que la situació ho requereixi, es desplaçaran per fer atenció presencial a la dona i establir el circuit a seguir.

Fora d'aquest horari es pot trucar al telèfon d'emergències de Catalunya (112) o a la línia d'atenció a la violència masclista (016 o 900 900 120), operativa durant les 24 hores. L'Institut Català de la Dona ha reforçat també aquest servei, que disposa de professionals, advocades i psicòlogues que poden contactar amb serveis d'emergència, si és necessari.

A banda de l'atenció telefònica, també hi ha l'opció que les dones puguin fer les seves consultes per correu electrònic, una eina especialment útil durant el confinament. El correu d'atenció és: polgenere@terrassa.cat.  

El Govern municipal demana a la ciutadania que estigui atenta a possibles situacions de violència masclista en el seu entorn o veïnat i que davant de qualsevol sospita truqui al telèfon d'emergències 112.

 

5.- Normes més restrictives per a les persones a les zones de lliure circulació de gossos

Els darrers dies s'han detectat aglomeracions de persones no permeses en les actuals circumstàncies a les zones de lliure circulació de gossos.

Per aquesta raó, el Govern municipal ha acordat intensificar la informació a les persones i fixar normes més estrictes, tenint en compte el benestar animal i la minimització de riscos per a éssers humans:

- Limitar l'aforament màxim a 5 persones.

- Recomanar que s'utilitzin el mínim temps possible.

- Recordar que cal mantenir sempre les distàncies mínimes entre persones.

Aquestes mesures i limitacions, en funció de la resposta de la ciutadania, es podran ampliar properament. Per altra banda, s'ha intensificat la neteja en aquests espais i s'hi instal·laran nous cartells informatius.

 

6.- L'Ajuntament intensificarà a xarxes socials la informació als espais naturals de l'entorn de la ciutat, que en l'actual situació no poden ser utilitzats com a zones d'esbarjo

L'Ajuntament recorda a la ciutadania que els espais naturals de l'entorn de la ciutat no poden ser utilitzats, en les actuals circumstàncies, com a zones d'esbarjo, de passeig o de trobada.

Per a això, complementarà les actuacions que ja estan portant a terme els Agents Rurals i els cossos policials, amb noves mesures informatives a xarxes socials, adreçades a garantir el compliment de les normes vigents.