Servei d'informació obert
El Casal de Gent Gran Anna Murià i el Servei de Promoció Gent Gran són operatius per via telefònica de 9h a 13h i de 16h a 18h ( Tel. 93 788 33 33 ) per atendre demandes d'informació.

 

La ciutadania detecta. El Servei de Promoció de la Gent Gran de l'Ajuntament està desenvolupant diverses accions per al seguiment de les persones grans de la nostra ciutat davant la situació d'emergència provocada per la Covid-19. Amb tot, fem una crida a la ciutadania per detectar possibles casos de persones grans que viuen soles entre el seu veïnat i que podrien trobar-se en una situació de vulnerabilitat i/o necessitar suports davant la situació actual.

En cas de voler comunicar una situació de risc d'una persona gran, envieu un correu electrònic a la bústia [email protected] i indiqueu a l'assumpte "Gent gran sola". Per tal que puguem donar resposta a les possibles situacions de risc detectades, serà necessari que ens faciliteu, si és possible, les següents dades, que tractarem de forma confidencial i anònima:

1.- De la persona que comunica la situació:

Nom i cognoms, Adreça, Número de telèfon, Breu explicació de quina es la situació de la persona gran que li preocupa en aquests moments de confinament? Perquè? i que creu s'hauria de fer? És una situació generada per la crisi del COVID o ja li preocupava abans d'aquesta?

2.- De la persona gran (que ens haurà de facilitar el ciutadà o ciutadana que comunica):

Nom de la persona gran, Adreça, Número de telèfon Ha parlat amb ella de la situació que li preocupa? Sap si viu sola? rep visites dels fills, familiars, veïns...? Sap si rep algun tipus d'ajuda

Residencies de gent gran
S'està fent un acompanyament a les 29 Residències de Gent Gran de la ciutat per vetllar pel benestar de les més de 1000 persones grans que hi viuen i donar suport a les direccions dels centres.

L'Ajuntament de Terrassa, des de el Servei de promoció de Gent Gran inicia espai de treball amb les residències de Gent Gran de Terrassa amb la finalitat d'identificar sinergies, entenent les residències com a domicili on viuen persones grans ciutadans/es de Terrassa. Fidels a aquesta voluntat, s'ha mantingut aquest contacte constant amb el temps, que el que pretenia era posar en valor tota la feina que estaven fent, donar suport i facilitar tot allò que estigues a l'abast municipal.

Ens referim a les desinfeccions perimetrals de les residències i fer enquestes als centres per proposar plans de desinfecció ajustades a les dimensions dels centres i les característiques del propi pla de neteja i desinfecció de cada centre; a la gestió de borses de perfils professionals per facilitar currículums als centres quan ho demanaven. A facilitar la pernoctació a l'Hotel Don Candido, igual que se li va oferir al personal sanitari; a aconseguir Tablets i lliurar-les als centres per facilitar la comunicació entre residents i familiars i a intermediar en fer-los hi arribar lots de productes fruit de donacions d'empreses. Aquestes accions es fan coordinadament des de diferents serveis municipals, bàsicament: Ocupació, Medi ambient i Sostenibilitat, Protecció de la Salut, Protecció Civil, Salut, Qualitat Democràtica, Serveis Socials i Promoció de la Gent Gran.

Entitats de gent gran i desconfinament
Es realitzen trucades a totes les persones membres titulars del Consell per tal de fer un canvi d'impressions de com estan vivint aquesta situació, saber si han derivat situacions de persones vulnerables , conèixer com preveuen el desconfinament en relació a les persones grans i les activitats que dueu a terme i conèixer les expectatives  i  suggeriments d'accions a fer adreçades a les persones grans de la ciutat de Terrassa en l'etapa post-confinament.