Aquest apartat informa sobre els diferents recursos residencials existents per a les persones amb discapacitat (habitatge propi, habitatge amb serveis comuns i residència):
Habitatge adaptat de Protecció Oficial

- Què és? La normativa estableix una reserva de com a mínim el 3% dels habitatges de protecció oficial per a persones amb discapacitat i necessitat d'habitatge adaptat.
- Com es sol·licita? Per accedir a un pis de protecció oficial és imprescindible que la persona consti en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge de Protecció Oficial. A l'hora d'inscriure-s'hi, cal acreditar que es té el certificat de discapacitat.
- Més informació: Societat Municipal d'Habitatge de Terrassa
Torna a l'índex
Ajudes públiques per millorar l'accessibilitat dels habitatges i/o dels edificis d'ús residencial

- Què és? Hi ha diferents ajudes públiques disponibles a Terrassa per millorar l'accessibilitat dels habitatges:
- Subvencions per a la rehabilitació d'edificis residencials (per a accessos i zones comunes).
- Programa d'arranjament d'habitatges de la demarcació de Barcelona (per a petites obres als interiors dels habitatges de persones proposades per Serveis Socials)
- Subvencions per reformar ascensors lents en habitatges unifamiliars.
- Més informació: Guia d'habitatges accessibles a Terrassa
Torna a l'índex
Suport a la pròpia llar

- Què és? És un programa de la Generalitat que dóna suport a les persones amb discapacitat que vulguin viure autònomament a la seva pròpia llar o compartint habitatge amb grups reduïts de persones. Es proporciona suport en les activitats d'organització de la vida quotidiana i també suport a nivell personal i social.
- On es demana?
És necessari que l'entitat que prestarà el servei faci un informe. A Terrassa, actualment ho ofereix Prodis i Fupar.
Torna a l'índex
Serveis residencials per a persones amb discapacitat

- Què és? Són diferents opcions residencials per a persones adultes amb discapacitat reconeguda, en funció de la intensitat del suport que necessiten:
- Llars-residència: Són un servei substitori de la llar adreçat a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% que necessiten suport intermitent o limitat per a les activitats bàsiques del dia a dia. Els residents han de realitzar alguna activitat laboral o ocupacional entre setmana fora de la llar-residència durant l'horari laboral. Són nuclis de convivència més petits que les residències.
- Serveis residencials: Estan adreçats a persones que necessiten suport extens o generalitzat per a les activitats de la vida diària. Ofereixen atenció les 24 hores del dia.
- Com es sol·licita? El Centre d'Atenció a la Discapacitat (CAD) determinarà el tipus de servei residencial més adient per a cada cas. En el cas de les persones amb trastorns de salut mental, l'informe el realitza el Centre de Salut Mental d'Adults (CSMA I o CSMA II).
- Quins hi ha a Terrassa?
- Més informació: Serveis Socials per a persones amb discapacitat.
Torna a l'índex