L'aigua és un bé comú i un dret de tothom. Terrassa es va convertir el 10 de desembre de 2018 en una de les primeres ciutats de l'Estat a optar per una gestió municipal directa per oferir un servei públic participatiu, social, transparent, de qualitat i eficient. El codi d'actuació de l'empresa municipal Taigua defensa la qualitat democràtica, la sobirania municipal, la participació ciutadana, la justícia social i la sostenibilitat per garantir a la ciutadania un servei essencial, com és l'abastament d'aigua.

Aquest 2021 es congelaran les tarifes per setè any consecutiu per garantir el dret de l'aigua a totes les persones i unitats familiars de la ciutat, especialment, les més vulnerables i amb risc d'exclusió residencial. Una mesura que s'afegeix a d'altres dirigides als col·lectius més desafavorits com la bonificació de fins al 100% de la quota de servei i l'aplicació automàtica de la tarifa social a les llars en risc d'exclusió residencial.

Com a membre de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, Terrassa treballa per incentivar i actuar per un ús eficient de l'aigua i promoure l'adaptació als efectes del canvi climàtic sobre el cicle de l'aigua, la qual cosa suposa una millora per a la salut i la qualitat de vida de les persones i la biodiversitat.