Més de 107.000 tràmits per Internet a l'Ajuntament de Terrassa durant el 2019

Les gestions telemàtiques ja suposen el 58% de tots els tràmits que entren al registre municipal

 

Imatge al·legòrica de la tramitació electrònica a l'AjuntamentL'Ajuntament de Terrassa va registrar el 2019 més de 107.000 gestions per via electrònica, una xifra que suposa pràcticament un 20% més que la de l'any anterior. Actualment, la tramitació telemàtica ja suposa el 58% de totes les entrades del registre municipal, 14 punts més que els tràmits en paper.

La xifra de tràmits electrònics s'ha duplicat en només cinc anys, i s'ha multiplicat per deu des del 2008, quan es van començar a oferir tots els tràmits municipals a la Seu Electrònica. Un augment que ha anat acompanyat de les millores en la usabilitat del web municipal i de la Seu electrònica, que des de la seva creació no ha deixat d'incorporar novetats per a facilitar els tràmits i l'accés a la informació per part de la ciutadania.

Qualsevol persona que necessiti fer algun tràmit amb l'Ajuntament de Terrassa ho pot fer a través de la Seu Electrònica (https://seuelectronica.terrassa.cat/). A l'apartat «La meva carpeta» es poden consultar les dades personals pròpies i els documents generats en la relació amb l'Ajuntament, com ara instàncies o justificants de rebut, així com descarregar-se volants d'empadronament i fer el 100% dels tràmits municipals (pagaments, sol·licituds, etc). Per accedir-hi, cal disposar de certificat digital o bé utilitzar l'idCAT mòbil, que no requereix instal·lar cap programa ni memoritzar cap contrasenya.

També hi ha l'opció de fer els tràmits per telèfon, trucant al 010 (o al 900 922 010 des de fora de Terrassa) o presencialment a les Oficines d'Atenció Ciutadana. Per aquesta darrera opció, es recomana demanar cita prèvia a través del web https://citaprevia.terrassa.cat.