La xifra de visitants a museus i monuments de la ciutat va sumar més de 213.000 persones el 2019

Les principals dades de turisme a la ciutat s'han donat a conèixer durant la reunió de la Taula de Treball de Creació de Producte Turístic de Terrassa celebrada aquest matí

Les visites al conjunt de museus i elements patrimonials de Terrassa al llarg de l'any 2019 va ser de 213.443 persones, un 3,5 % més que l'any anterior, confirmant la tendència a l'alça dels últims anys a la ciutat. El nombre de grups i persones participants a l'oferta de visites turístiques amb servei de guia, també ha crescut de manera significativa, registrant 518 grups organitzats (6,37% més respecte al 2018), per a un total de 8.139 persones, un 16,2% de creixement.

En les dades registrades, també es desprèn que del total de participants a l'oferta de visites turístiques guiades a la ciutat, un 17,4% són terrassencs i terrassenques, i gairebé el 83% són de fora de la ciutat, percentatge que ha anat creixent els darrers anys i que confirma l'interès d'aquesta oferta per als i les turistes i persones visitants. Pel que fa a la procedència d'aquestes persones de fora, es concreta de la següent manera: un 63,1% de la resta de Catalunya; un 8,7% provenen de la resta de l'Estat; i un 10,8% són estrangers i estrangeres. Respecte a l'activitat de l'Oficina de Turisme, el nombre total de consultes va ser de 10.670 durant el 2019, reduint-se en un 10 % respecte l'any 2018 i centrant-se, la majoria (el 66%), en el turisme cultural.

Segons ha explicat el regidor de Turisme, Pep Forn, «aquestes dades confirmen l'aposta que s'ha fet per facilitar el màxim d'informació per a la promoció turística de la ciutat a través del web visitaterrassa.cat o de les xarxes socials, on els potencials visitants poden trobar tota la informació de forma còmoda i sense necessitat de desplaçar-se fins a l'Oficina de Turisme». Forn ha afegit que «el treball realitzat en l'àmbit de la reputació on-line de l'oferta turística de la ciutat, a través per exemple de la gestió de les fitxes de Google dels principals referents turístics de la ciutat i que registren en el seu conjunt més de 7 milions de visualitzacions durant el 2019, ha generat milers de visites al web de l'Oficina».

Per últim, en l'àmbit de les pernoctacions en els establiments hotelers de la ciutat, al llarg del 2019 s'ha registrat la xifra de 75.494, reduint-se mínimament respecte el 2018 en un 0,01%.

Totes aquestes dades s'han donat a conèixer durant la reunió ordinària de la Taula de Treball de Creació de Producte Turístic de Terrassa celebrada aquest dijous a les instal·lacions del Club Atlètic Terrassa. A la trobada, presidida pel regidor de Turisme, Pep Forn, hi han participat una trentena de membres de la taula en representació de l'administració i de les diferents entitats i empreses del sector turístic de la ciutat.

Durant la reunió també s'ha fet un repàs de les activitats de promoció i dels diversos productes turístics impulsats durant l'any, i s'han abordat les possibles accions de promoció previstes per al 2020, vinculades als esdeveniments culturals a la ciutat, com el Festival de Jazz, la Fira Modernista, o les Diades Castelleres, de l'àmbit esportiu, com l'any del Turisme Esportiu, o d'altres activitats culturals i gastronòmiques amb projecció turística.

La Taula de Treball de Creació de Producte Turístic de Terrassa es va constituir l'any 2014 per a crear sinergies entre l'administració i les empreses de la ciutat, afavorir la creació de productes turístics, així com per acordar de forma conjunta les accions i les línies de promoció a desenvolupar. Un dels principals objectius de la taula és promoure el coneixement mutu i la col·laboració entre els diferents agents, per tal de crear nous productes turístics, millorar els existents i promocionar i difondre el producte turístic de la ciutat. Actualment, integren la Taula un total de 45 representants de diferents entitats i empreses del sector i està presidida pel regidor de Turisme de l'Ajuntament de Terrassa.