Icona de lectura fàcil

L'accés a la informació és un dret i una necessitat. Per això, aquí trobaràs notícies de l'Ajuntament en versió lectura fàcil. Els textos en lectura fàcil respecten les idees més importants dels textos originals però utilitzen un llenguatge i un disseny més senzill.

Si ho prefereixes, també podem enviar-te les notícies al mòbil per whatsapp de manera fàcil i còmode. Per a més informació, fes clic aquí.

Noves àrees de vianants al centre

Mapa de les àrees de vianants

Terrassa estrena 5 noves àrees de vianants a partir del dijous 1 de juliol.

Què són?

Parts de la ciutat on gairebé no circulen cotxes. Les persones vianants poden caminar per les voreres i també pels carrils que abans pertanyien als cotxes.

Fins ara, Terrassa només tenia 2 àrees de vianants: Centre històric i Antic poble de Sant Pere.

On estan les noves àrees de vianants?

Les 5 noves àrees estan ubicades al Districte 1 (Centre).

Qui hi pot circular i qui no?

SÍ hi poden circular:

  • Persones a peu. Tenen prioritat.
  • Bicicletes i patinets. Han de circular a poc a poc i a 1 metre i mig de persones i edificis.
  • Cotxes i motos de veïns i veïnes de l'àrea de vianants o de persones que hi tenen una plaça d'aparcament.

NO hi poden circular:

  • La resta de cotxes i motos. Hi ha algunes excepcions.

I si tenim dubtes?

L'Ajuntament ens informarà de diferents maneres. Entre d'altres, ha instal·lat una carpa al carrer:

  • Dies: Estarà oberta fins al divendres 9 de juliol.
  • Horari: Matins de 9 a 1. Tardes de 3 a 7.
  • Lloc: Plaça del Doctor Robert (davant de la Mútua).
  • Continguts: Persones informadores resolen dubtes i ajuden els veïns i veïnes a fer gestions relacionades amb les àrees de vianants.

La Revolució Verda

Les noves àrees de vianants formen part de la ‘Revolució verda'. És un pla de l'Ajuntament amb moltes mesures perquè Terrassa tingui menys contaminació, soroll i cotxes.

Més informació