Nou festival d'art i salut mental

Imatge del Festival Creativament

Terrassa acull la primera edició del Festival Creativament.

Què és?

Són 8 activitats culturals i artístiques. Tindran lloc a l'octubre i al novembre a diferents llocs de Terrassa.

Per què es fa?

Per lluitar contra l'estigma que pateixen les persones amb experiència pròpia en salut mental. Per exemple, amb una esquizofrenia o amb una depressió.

L'estigma és quan algú discrimina aquestes persones perquè pensa que són perilloses o incapaces.

Com ho fa?

Les activitats lluiten contra l'estigma de 2 maneres:

  • Parlen sobre salut mental i mostren que les persones es recuperen.
  • Molts protagonistes tenen experiència pròpia en salut mental i mostren que són igual de capaços.

Programa d'activitats

Concurs per dissenyar el logotip del Festival

  • Va finalitzar al setembre i el va guanyar la dibuixant Marta Benedí.
  • Pots veure el logotip guanyador aquí: https://bit.ly/3owQhEb

Obra de teatre "Hacer noche"

El Teatre Principal va acollir 3 sessions de l'obra la setmana passada. És una obra de Barbara Bañuelos i formava part del Festival de teatre TNT. 

Pograma de ràdio "Pluralment"

  • Dia: diumenge 10 d'octubre. És el Dia Mundial de la Salut Mental.
  • Lloc: Ràdio Municipal de Terrassa. Escolta-la a la freqüència 95.2 FM o la pàgina web https://terrassadigital.cat/radio/
  • Continguts: Estrena d'un nou programa fet per persones amb experiència pròpia en salut mental.

Obra de teatre "Mi padre no era un famoso escritor ruso"

  • Dia i hora: diumenge 10 d'octubre, a les 6 de la tarda.
  • Lloc: Teatre Alegria (Carrer de Gaudí, número 15)
  • Continguts: L'obra fa pensar sobre el cos i el patiment mental. El públic participa.
  • Tràiler i compra d'entrades: https://bit.ly/3uF0ZcZ

Mural participatiu

  • Dies: els divendres i l'últim cap de setmana d'octubre.
  • Lloc: Paret del carrer Sant Ignasi
  • Continguts: Persones diverses pinten un mural amb l'ajuda de l'artista Roger Abella.

Exposició de fotografies "Pots mirar sense jutjar?"

  • Dies: del 22 d'octubre al 19 de novembre.
  • Lloc: L'exposició es mou per diferents llocs. Per exemple, la Plaça Vella o biblioteques.
  • Continguts: Retrats de diferents persones i les seves emocions.

Exposició "Veritats invisibles"

  • Dia: divendres 12 de novembre (inauguració)
  • Lloc: Biblioteca Central de Terrassa (Passeig de Les Lletres, número 1).
  • Continguts: Mostra el resultat del projecte artístic "Veritats invisibles". Són dones diverses que van a la natura i fan art.

Taula rodona "L'art: sacsejant estigmes"

  • Dia: dijous 18 de novembre.
  • Lloc: Masia Freixa (Parc de Sant Jordi).
  • Continguts: 5 artistes parlen de l'art per lluitar contra l'estigma en salut mental.

Qui organitza el Festival?

La Comissió Antiestigma de la Taula de Salut Mental de Terrassa. La Comissió està formada per diferents entitats i per l'Ajuntament.

Més informació