Icona de lectura fàcil

L'accés a la informació és un dret i una necessitat. Per això, aquí trobaràs notícies de l'Ajuntament en versió lectura fàcil. Els textos en lectura fàcil respecten les idees més importants dels textos originals però utilitzen un llenguatge i un disseny més senzill.

Si ho prefereixes, també podem enviar-te les notícies al mòbil per whatsapp de manera fàcil i còmode. Per a més informació, fes clic aquí.

Plaques al terra per recordar les víctimes del nazisme

Exemple d'una llamborda commemorativa ubicada a Berli (Alemanya)

L'Ajuntament instal·larà llambordes especials per recordar els veïns i veïnes de Terrassa que van ser víctimes del nazisme.

Què són les llambordes?

Són les pedres que formen el terra de les voreres.

Aquestes llambordes són especials perquè:

  • Són marrons i tenen inscrit el nom d'una víctima del nazisme.
  • Estan col·locades prop d'un lloc important per a la víctima. Per exemple, casa seva.
  • Es diuen "stolpersteine" i n'hi ha milers per tota Europa. Volen dir "pedra que et fa ensopegar" en alemany.

Quan s'instal·laran?

L'Ajuntament instal·larà 11 llambordes a l'octubre. Més endavant, vol col·locar-ne més.

Per a què serviran?

Per recordar als vianants les prop de 70 persones de Terrassa que van ser deportades als camps d'extermini nazi. La majoria van morir-hi assassinades per les seves idees antifeixistes i republicanes.

On estaran?

Districte 1 (barri del Centre)

  • Carrer Baix, número 2. En record de Juan Sánchez.
  • Carrer Societat, 5. En record de Josep Julià.
  • Passeig 22 de juliol, 360. En record de Joaquim Sala.

Districte 3 (barri Segle vint)

  • Rambleta del Pare Alegre, 67. En record de Félix Izquierdo.

Districte 4 (barri de Ca n'Aurell)

  • Carrer Infant Martí, 125. En record de Josep Cirera.
  • Carrer Comte Borrell, 67. En record de Joan Gras.
  • Carrer Galileu, 105. En record de Ramon Pere.

Districte 5 (barris de Sant Pere i Torrent d'en Pere Parres)

  • Carrer Bartomeu Amat, 107. En record de Martí Puig.
  • Carrer Ègara, 94. En record d'Ángel Olivares.
  • Carrer Bartrina, 1. En record de Bernardo Antonio Martínez.
  • Carrer Francesc Oller, 81. En record d'Agustín San José.

Més informació