190 persones participen a la Jornada – Taller sobre projecció territorial organitzada per l'Ajuntament

Durant la tarda, una vintena de participants van prendre part dels tallers organitzats al voltant de la imatge, els actius o els reptes de futur de la ciutat

Foto Jornada City Màrqueting and BrandingLa sala d'actes del Vapor Universitari de Terrassa va acollir el passat dimecres la Jornada-Taller "Imatge, Competitivitat i Projecció de Ciutat. City Màrqueting and Branding" organitzada per l'Ajuntament de Terrassa a través del Servei de Relacions Europees i Internacionals i Projecció de la Ciutat. 

El tinent d'Alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado va ser l'encarregat de fer l'obertura i la cloenda d'una jornada que va comptar amb la participació de 190 persones. 

Amb la participació d'experts en comunicació, imatge i promoció territorial durant la jornada es va posar de relleu la importància de construir un relat de ciutat aglutinador que ajudi a la construcció d'una imatge de ciutat com a factor clau de competitivitat, per atreure i retenir residents, visitants, talent, inversions, esdeveniments, etc. Un fet cada vegada més rellevant en un entorn de creixent globalització i competitivitat entre territoris. 

Al marge d'altres estratègies de promoció, durant la jornada es va remarcar la importància de construir un relat de ciutat que identifiqui les seves potencialitats, aquells elements tangibles o intangibles que la caracteritzen i sigui capaç d'aglutinar-los i projectar-los a l'exterior. 

Segons va apuntar el tinent d'Alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado, "En el procés de construcció i definició d'aquest relat de ciutat cal la implicació de tots els agents del territori. Aquells que realment el coneixen i entre tots ser capaços d'identificar aquells elements que ens caracteritzen, ens diferencien i ens fan més forts. Un procés en el que tots els agents de la ciutat s'han de convertir en actors de promoció exterior de Terrassa". Afegint que "l'objectiu de la construcció d'aquest relat al voltant d'un territori és fomentar la seva dinamització econòmica amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones que hi viuen".

La Jornada també va comptar amb uns tallers de participació més reduïda amb una vintena de representants d'àmbits com el turisme, l'educació, l'economia, social, o l'urbanisme, entre d'altres.

Amb l'organització d'aquesta Jornada - Taller, l'Ajuntament de Terrassa ha fet un primer pas cap al que ha de ser un exercici col·lectiu que, amb la participació dels diferents actors públics i privats de la ciutat, haurà de permetre definir la seva visió, proposta de valor i una imatge de ciutat que ajudi a dissenyar i implementar les estratègies, iniciatives i accions necessàries per construir un relat de ciutat potent i positiu com a eina de competitivitat, identificació i orgull de pertinença dels ciutadans amb la seva ciutat.