El programa Lecxit tanca una nova edició amb un centenar de parelles

Les trobades s'han tornat a fer presencialment després de la pandèmia

Cloenda programa LecxitEl programa Lecxit ha tancat l'edició 2021-22 després d'un curs marcat pel gran increment de persones voluntàries i per la recuperació de la presencialitat. El programa, que forma part del Pla Educatiu d'Entorn de Terrassa, vol  afavorir l'èxit educatiu de l'alumnat a través de la millora de la comprensió lectora. Consisteix en una sèrie regular de trobades d'un alumne de 4t de primària que necessita millorar la seva comprensió lectora i una persona voluntària que el tutoritza. La majoria de les persones voluntàries són alumnat de secundària, tot i que també hi ha persones adultes.

Les trobades van començar al novembre i van finalitzar el passat 2 de maig. Ahir dimarts es va celebrar un doble acte de cloenda a l'Institut Terrassa. La regidora d'Educació, Teresa Ciurana, va participar en aquestes sessions per felicitar i agrair la tasca de l'alumnat voluntari i engrescar l'alumnat de primària a seguir llegint. En paraules de Ciurana: «Aquest programa representa una oportunitat tant per als infants de 4t de primària com per al voluntariat. Els infants amb dificultat per llegir, o que no en tenen l'hàbit, tenen una oportunitat per millorar una competència absolutament bàsica, imprescindible per a l'èxit educatiu i per a la vida, i les persones joves o adultes que els ajuden tenen una oportunitat de fer una cosa tan enriquidora com dedicar una part del seu temps als altres. Cada hora compartida per aquestes parelles els ha fet una mica millors, als uns i als altres»

Lecxit és un programa ideat per la Fundació Bofill que es desenvolupa a Terrassa des del curs 2009-2010, impulsat pels serveis d'Educació de l'Ajuntament i el Departament d'Educació de la Generalitat. Enguany hi han participat al voltant d'un centenar de parelles, gairebé el triple que en el curs anterior, que s'han anat trobant un cop a la setmana durant gairebé tot el curs, generant-se un vincle que afavoreix un millor hàbit lector i una comprensió lectora més eficaç. A més, s'ha recuperat la presencialitat a les trobades, amb l'excepció d'alguna sessió telemàtica de forma puntual. Les trobades presencials s'han fet en algunes de les escoles participants i també a les biblioteques BD2, BD3, BD4 i BD6.

Els centres de secundària que enguany han aportat voluntariat han estat Les Aimerigues, Ègara, Goya, Martí, Montserrat Roig i Ramon Pont, que ja van participar a l'edició anterior, més Cavall Bernat, Creixen, Mont Perdut, Santa Eulàlia i Terrassa, que havien participat en edicions anteriors a la pandèmia i en aquest curs s'hi han  reincorporat. Aquest increment ha permès ampliar el nombre de centres de primària beneficiats, que aquest curs han arribat a 16.

Amb aquest programa, el Govern Municipal avança en el compliment de diversos compromisos recollits pel programa de Govern: impulsar l'aliança Educació 360, fomentar la interacció entre els agents educatius i facilitar la implicació de voluntariat en activitats educatives.

Més informació: https://lecxit.cat/.