Es posa en marxa l'aparcament tancat de bicicletes davant l'estació de FGC de la Rambla d'Ègara

S'inicia així el desplegament progressiu d'aquest servei a Terrassa

A partir d'avui, 15 de maig, ja es pot utilitzar l'aparcament per a bicicletes instal·lat al passeig central de la Rambla d'Ègara, al costat de les escales de sortida de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat. L'objectiu és potenciar la intermodalitat entre ambdós sistemes de transport, bicicleta i tren, i incrementar la seguretat en aquest aparcament de llarga durada. L'Ajuntament inicia així el desplegament progressiu d'un nou servei d'aparcaments tancats de bicicletes ubicats a prop de les estacions de transport públic, una mesura contemplada al Pla de Mobilitat 2016-2021.

L'aparcament tancat de bicicletes té 14 places i funciona amb un sistema de registre i control d'accés que els usuaris podran formalitzar a través d'una pàgina web i d'una aplicació mòbil. Es tracta d'un servei públic d'aparcament universal que podrà ser utilitzat per totes les persones usuàries registrades al servei a través de l'app Pverde http://www.parkingverde.es/#AppPverde, si és a través de dispositiu mòbil, o mitjançant la pàgina web www.parkingverde.com, disponible en català, castellà, anglès i francès, i en els dispositius mòbils amb sistema operatiu IOS i Android. El servei és gratuït i estarà disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Aquest aparcament vol cobrir, bàsicament, dues necessitats: proporcionar un espai apropiat per l'aparcament de bicicletes en destinació; i dotar de seguretat i qualitat un espai destinat a l'aparcament de llarga durada, principalment per motius de treball o d'estudis. L'aparcament funciona mitjançant un sistema de registre i control d'accessos, amb el que es dota de seguretat i de qualitat la tinença de la bicicleta. L'aparcament està controlat amb una càmera de videovigilància per garantir la seguretat.

La instal·lació és vàlida per a tots els models de bicicletes, té cadenat independent i conté un suport per penjar-les, un sistema de subjecció i tancament, i també incorpora una bomba d'aire amb capçal per a tota mena de vàlvules, així com les eines bàsiques per a fer el manteniment i la reparació. Es tracta d'un disseny modular de 5,7 metres d'amplada, amb estructura d'alumini, que conté plaques solars per tal d'obtenir un alt grau d'eficiència energètica, i un sistema de detecció de presència per activar l'enllumenat interior.

Ban de l'alcalde

D'altra banda l'alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, ha dictat un Ban relatiu a la circulació de bicicletes per la via pública, amb l'objectiu que la ciutadania conegui i respecti els drets de les persones que circulen amb bicicleta pels carrers de Terrassa, d'acord amb el següent contingut:

  • Recordar que les bicicletes circularan pel carril que més convingui en termes de destinació, preferentment pel més proper a la vorera.
  • Aconsellar als ciclistes que circulin ocupant la part central del carril de circulació.
  • Recordar que tothom ha de conduir amb respecte i sense actituds d'assetjament.

BiciRegistre

Terrassa és una de les ciutats incloses a la Red de Ciudades por la Bicicleta, propietària del BiciRegistre, un sistema informàtic de registre de bicicletes d'àmbit estatal, que compta amb la participació de la Dirección General de Tráfico (DGT). Aquesta és una eina molt útil en cas de sostracció perquè dificulta el comerç il·legal i possibilita la recuperació d'una bici robada o extraviada, ja que és una base de dades on hi té accés la Policia Municipal.

L'usuari només ha de complimentar les dades que figuren al registre, que es fa a través del web https://biciregistre.es, i abonar 7 euros. Aquest sistema dissuadeix el robatori, ja que la bici incorpora un adhesiu identificatiu i un codi visible amb llum ultraviolada, que dificulta el comerç il·legal y possibilita la recuperació d'una bicicleta robada o extraviada.

Una xarxa de 150 km

La ciutat disposa, actualment, d'una xarxa d'itineraris per a bicicletes de 150 km de longitud. D'aquests, 18,6 km corresponen a carrils-bici segregats, dels quals 7,6 km estan situats a la vorera i 10,9 km a la calçada, i 131 km cohabiten amb altres espais. Majoritàriament ho fan amb els vehicles (zones 30 i carrers pacificats), amb qui comparteixen 112,2 km, seguit dels vianants (illes, parc de Vallparadís, etc.) amb 15.84km i de l'autobús (Rambla d'Ègara, carril-bus de la carretera de Montcada...), amb només 2,7km.