L'Ajuntament atorgarà el Premi Muncunill Honorífic al director de cinema Juan Antonio Bayona

El Consistori vol reconèixer la seva trajectòria i contribució com a exemple d'innovació dins el món del cinema i de les arts audiovisuals 

Premis Muncunill a la InnovacióL'Ajuntament de Terrassa vol reconèixer la trajectòria professional del director català de cinema Juan Antonio Bayona, així com l'estreta relació que sempre ha mantingut amb la ciutat de Terrassa. Amb només tres llargmetratges ("El Orfanato", "Lo Imposible" i "Un Monstre em ve a veure"), Bayona ha estat capaç de situar el cinema català en el més alt nivell. Format en la primera promoció de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) de Terrassa, Juan Antonio Bayona ha apostat sempre per la nostra ciutat com a escenari de les seves grans produccions, contribuint d'aquesta forma a situar Terrassa com a un dels punts de referència dins el panorama de les arts audiovisuals a nivell nacional i internacional. 

Per aquest motiu, el proper 9 de febrer i en el decurs de l'acte de lliurament de la primera edició dels Premis Muncunill a la Innovació, l'Ajuntament de Terrassa atorgarà al director català un premi honorífic a la seva trajectòria i contribució com a exemple d'innovació dins el món del cinema i de les arts audiovisuals. L'acte tindrà lloc al Teatre Principal (plaça de Maragall, 2), a partir de les 18 hores. 

Sobre Juan Antonio Bayona 

Nascut a Barcelona l'any 1975, Juan Antonio Bayona va formar part de la primera promoció de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). Durant els seus inicis va dirigir diversos curtmetratges, com "Psicópata" i "Psicópata , així com videoclips de conjunts com OBK o Ella Baila Sola. Els primers guardons van arribar amb curtmetratges com "Mis vacaciones" (1999) o el "Hombre Esponja" (2002), fins que va assolir un gran èxit de crítica i públic amb la direcció de "El Orfanato" (2007), el seu primer llargmetratge, amb el que va aconseguir el Goya al millor director novell. Des de llavors, els treballs cinematogràfics de Juan Antonio Bayona han estat distingits amb un total de 12 Goyas, entre ells el de millor director, i nombrosos guardons nacionals i internacionals.

En l'edició d'aquest any dels Premis Gaudí, el seu darrer treball "Un monstre em ve a veure" va aconseguir un total de vuit guardons. Un llargmetratge rodat en bona part als platós del Parc Audiovisual de Catalunya, a Terrassa, que també opta a 12 premis Goya en l'edició d'enguany dels guardons, entre ells el de millor pel·lícula i millor director.