L'Ajuntament de Terrassa convida la ciutadania a recuperar l'ús de la taifa per fer les seves compres
La campanya #ENTAIFAT vol fomentar uns hàbits de consum responsables, reduir la generació de residus i recuperar l'ús d'un element que forma part del patrimoni històric i lingüístic de la ciutat
L'
Davant la quantitat de residus plàstics i de porexpan que acompanyen sovint la comercialització, principalment del producte fresc, la campanya #ENTAIFAT vol fomentar l'ús de la taifa per fer les compres. Amb aquest nom s'ha identificat històricament un element molt característic de la ciutat (la carmanyola) ja que a la indústria terrassenca, els obrers i les obreres es referien a la taifa com el recipient per portar-hi la vianda per fer els àpats fora de casa. Ara, es vol recuperar aquest element per ajudar a reduir la quantitat de residus que es generen i els costos derivats dels envasos convidant als consumidors a sortir a fer les seves compres amb la taifa, fent així la seva aportació a la reducció dels residus i la consegüent millora del medi ambient, i ajudant al mateix temps a recuperar un element que forma part de la història i de la identitat terrassenca.
El tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i projecció de la ciutat i regidor de Comerç, Amadeu Aguado explica que: "Amb aquesta iniciativa, l'
Amb aquest objectiu, el proper dissabte 2 de desembre s'instal·laran quatre punts de distribució de taifes, de
Per impulsar aquesta campanya, l'Ajuntament ha comptat amb el suport i la col·laboració de Terrassa Centre, l'Eix Comercial de Sant Pere, l'Associació de Venedors del Mercat de la Independència, l'Associació de Venedors del Mercat de Sant Pere, l'Associació de Comerciants de Ca n'Aurell, l'Associació de Comerciants de Ca n'Anglada, l'Associació de Comerciants de Sant Pere Nord, l'Associació de Comerciants de la Maurina, i l'Associació de Comerciants del Roc Blanc.