L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa l'Escola de Noves Oportunitats Educatives per a joves que han abandonat els estudis

El centre ha iniciat la seva activitat amb una vintena d'alumnes

Visita ENOEL'Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa l'Escola de Noves Oportunitats Educatives (ENOE) amb l'objectiu de facilitar la tornada al sistema educatiu a joves que han abandonat els estudis. Una vintena de nois i noies han començat el primer curs al centre, ubicat a l'Espai Bit, al recinte de la Masia de Ca N'Anglada.

La tinenta d'alcalde de Cicles de la Vida i regidora d'Educació, Teresa Ciurana, ha visitat avui, acompanyada de la tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat, Núria Marín; de la regidora de Joventut, Ona Martínez; i de representants dels grups municipals, el centre amb motiu de la seva posta en marxa. L'escola va començar l'activitat lectiva el passat 29 de març.

Durant la seva visita, Ciurana ha recordat que l'ENOE era un dels compromisos recollits pel Programa de Govern i que amb aquesta iniciativa «continuem sumant per un sistema educatiu just, capaç de combatre l'exclusió educativa i el fracàs i l'abandonament escolar». La regidora ha recordat que a Catalunya més del 17% de les persones de 18 a 24 anys no compten amb cap titulació d'estudis postobligatoris i que «en molts casos, aquest jovent que abandona els estudis no ho fa per manca de capacitat, sinó per manca de motivació o d'un entorn favorable. L'ENOE neix per això, per ajudar a revertir situacions que no s'haurien d'haver produït, per donar suport a persones que poden tenir un futur millor gràcies a una millor formació».    

L'ENOE s'adreça a joves de 16 a 21 anys que no han acabat l'ESO o que després d'acabar-la han deixat d'estudiar i es troben a l'atur. L'alumnat arriba a l'escola derivat per diferents serveis (Joventut, Foment, Serveis Socials, instituts, entitats...) i han de complir dos requisits: mostrar un mínim de motivació i interès pel projecte i expressar-se correctament en català o castellà.

Durant el primer any, l'alumnat de l'ENOE assisteix al centre de dilluns a divendres en horari de matí, per seguir un itinerari formatiu pensat per donar resposta als seus interessos, necessitats i compromisos, que inclou el treball de competències bàsiques, gestió emocional, coneixement dels recursos formatius disponibles, activitats d'Aprenentatge Servei, activitat física, tutories grupals i individuals, formacions tècniques laborals i lleure educatiu, entre d'altres.

El segon any, l'alumnat és derivat a un recurs educatiu extern en funció del seu perfil, amb seguiment i tutoria per part de l'ENOE durant tot el curs i en  contacte amb la família.

L'equip de l'ENOE està format per una coordinadora i dos educadors, tots tres amb una àmplia trajectòria en projectes i serveis educatius.