L'Ajuntament engega una campanya per acostar els renovats mercats municipals a la ciutadania
«Els mercats són vius» vol atreure públic als mercats i donar a conèixer les darreres millores
L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa una campanya de promoció dels mercats municipals, en el marc del projecte de millora i modernització d'aquests equipaments, que s'està desenvolupant des de l'any passat amb finançament dels fons europeus Next Generation. El seu lema «Els mercats són vius» i té per objecte posar en valor i generar atractivitat en els mercats municipals, millorant l'interès de la ciutadania en aquests espais comercials i afavorint l'atracció de clientela.
El tinent d'alcalde i regidor de Comerç i Mercats, Xavier Cardona, explica que «estem fent una inversió sense precedents als mercats municipals, amb obres i moltes altres millores, i per això és important donar-los a conèixer encara més i promocionar-los. Volem que la ciutadania vingui als mercats, que sempre han estat un bon lloc per comprar, i que estem fent millors que mai». Cardona afegeix que «els mercats municipals són un referent comercial a la ciutat, a més d'espais de cohesió social i llocs amb un caliu especial. Volem continuar apostant pels mercats i aconseguir tenir uns espais amb tradició però, a la vegada, actualitzats com a equipaments vius del segle XXI. Per això estem immersos en el projecte de millora i modernització dels mercats i fem aquesta campanya per acostar-los encara més a la ciutadania».
La nova campanya presenta els mercats municipals com espais comercials que primen la qualitat, amb un producte de proximitat i amb una relació directa entre persones. I transmet el missatge que el mercat és viu, generant energia, vitalitat i emoció en el seu entorn, gràcies a les persones que l'omplen cada dia.
Mercats del segle XXI
La campanya «Els mercats són vius» forma part del Projecte de millora i modernització dels mercats municipals, dotat amb prop de 2,5 milions d'euros, el 80% dels quals van a càrrec dels fons Next Generation. El projecte inclou tot un seguit d'actuacions adreçades a millorar els mercats en quatre àmbits: transformació digital, transformació del punt de venda, sostenibilitat i economia circular i sensibilització i formació.
Fins ara, la part més visible del projecte han estat les obres a ambdós mercats municipals, que han finalitzat aquest estiu. Al Mercat de Sant Pere s'ha renovat la xarxa de sanejament, s'han rehabilitat les voltes del soterrani i s'ha millorat la ventilació. Al Mercat de la Independència, les obres han inclòs reparació de cobertes, substitució de lluernes i reforma de la xarxa de sanejament. Actualment s'està estudiant com abordar una nova fase, ja fora del finançament europeu, perquè tinguin mínim impacte sobre l'activitat del mercat. Fins ara les obres s'han pogut executar sense haver de tancar cap dels dos mercats cap dia i vetllant sempre per tenir una afectació mínima en l'activitat comercial.
Tanmateix, a banda de les obres, el Projecte de millora i modernització dels mercats municipals inclou també altres actuacions, com ara millores de les plataformes de compra en línia dels mercats, instal·lació de guixetes refrigerades per recollir la compra sense cues, formació dels paradistes, accions de promoció dels productes de proximitat, foment dels envasos reutilitzables o biodegradables, sistemes de control de l'aforament i la instal·lació de pantalles informatives als mercats, entre altres. Totes aquestes actuacions s'aniran concretant durant el que resta d'any.
La campanya que arrenca avui, a més de promocionar els mercats, se centrarà també, en diferents moments, en donar a conèixer aquestes actuacions perquè la ciutadania se'n pugui beneficiar.