L'Ajuntament i el CTIM-UPC presenten el programa del primer congrés «Indie Games TRS»

La trobada es durà a terme el proper 27 d'octubre a l'Auditori Municipal i al CITM

L'Ajuntament de Terrassa i el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC han presentat el programa del primer congrés del videojoc indie a la ciutat de Terrassa, l' «Indie Games TRS», que tindrà lloc a la ciutat el proper 27 d'octubre de 9 a 20 h de manera simultània a l'Auditori Municipal i a les instal·lacions del CITM. Es tracta d'una trobada oberta a tota la ciutadania per donar a conèixer els projectes existents a la ciutat i la capacitat de creixement d'aquest sector clau.

El congrés neix amb la voluntat de ser l'aparador d'un sector amb un potencial creixent a la ciutat, com és del dels videojocs indies, tot posant en valor el teixit empresarial al voltant d'aquesta indústria i del talent que es genera a centres com CITM. Aquesta potencialitat es va detectar l'any 2021 a partir d'una diagnosi de l'estat del sector audiovisual de la nostra ciutat, en el que es va veure que Terrassa reunia les característiques necessàries per créixer en el subsector del videojoc: una indústria audiovisual potent i una institució (la UPC) que ofereix formació específica en l'àmbit de programació i desenvolupament de videojocs.

Per al regidor d'Innovació, Pep Forn, «la ciutat de Terrassa vol convertir-se en el referent en el sector del videojoc indie a Catalunya. I l'«Indie Games» n'és una peça clau més per aconseguir-ho». A més, el regidor assegura que «el congrés reafirma la voluntat del Govern Municipal de retenir el talent, fomentar la creació d'empreses amb un perfil innovador i clarament sostenibles, dins del propi sector dels videojocs indie i també a altres sectors empresarials en els que la manera de treballar de l'indie pot ajudar a introduir aspectes innovadors en les seves dinàmiques de treball».

Per al director del CITM, Carles Sora, «el congrés té la voluntat d'enfortir la relació entre la producció independent de videojocs local i la universitat, per vincular el talent dels graduats i de les graduades en videojocs de la UPC, així com per acostar la recerca i la transferència als estudis de videojocs. Volem establir un major vincle entre la indústria i l'acadèmia en el sector dels videojocs, una relació bidireccional amb molt de potencial i amb moltes necessitats compartides». El sector del videojoc independent, segons afirma Carles Sora, «és interessant perquè estableix models, temàtiques i dinàmiques més alternatives i, en alguns casos, més innovadores. En l'àmbit català, hi ha diversos estudis i produccions independents que han assolit molt de reconeixement internacional, per això creiem necessari dedicar un espai de trobada entre la producció i la indústria per fer un seguiment de l'evolució d'aquest sector».

La trobada comptarà amb quatre blocs diferenciats d'activitats:

Xerrades d'indústria: l'Auditori Municipal acollirà diferents xerrades i ponències amb l'objectiu de mostrar els diferents àmbits del sector del videojoc des de la perspectiva empresarial, així com compartir experiències i casos d'èxit en l'emprenedoria de projectes. A les sessions hi participaran prop d'una vintena de ponents i s'agruparan en diferents temàtiques: «Casos d'èxit», amb les ponències de Tatiana Delgado o Conrad Roset, entre d'altres; «Negoci», amb la participació de professionals com Joan Francesc Bañó o Elena Molina; «Màrqueting», amb les xerrades de Deborah Rivas, Gisela Vaquero i Gina Campoy; i «Publishing», amb la participació d'Oscar Sahun, entre d'altres. A més, la ponència d'obertura anirà a càrrec de Dino Patti, emprenedor i creador d'èxits com Limbo, Inside o Sommersville; i la ponència de tancament la farà Mer Grazzini, dissenyadora de jocs, docent, comunicadora i part de Matajuegos, la primera cooperativa argentina de desenvolupament de videojocs.

Corner – Exposició i networking: es tracta d'un espai d'exposició per a donar visibilitat a les empreses del sector del videojoc independent, per a mostrar projectes i generar interaccions entre persones emprenedores. Aquest corner permetrà conèixer els estudis més representatius de l'escena indie catalana, particularment de l'entorn de Terrassa i el Vallès. A més, també s'organitzaran diferents activitats gamificades per facilitar el contacte i el networking entre diferents perfils del sector.

Simpòsium: el CITM acollirà la part més acadèmica del congrès, on es presentaran 10 papers per fomentar la transferència de coneixement i tecnologia al sector del videojoc, i així impulsar la creació de noves empreses que reforcin la cadena de valor audiovisual.

Game Jam: una trobada de creadors de videojocs en la que competeixen per desenvolupar-ne un basat en una temàtica específica que es donarà a conèixer a les persones participants i seran valorats per un jurat especialitzat. Aquest Gam Jam se celebrarà entre els dies 20 i 26 d'octubre de manera virtual amb l'objectiu de captar l'atenció sobre les possibilitats de creació i desenvolupaments de videojocs sobre temàtiques que poden resultar d'interès social. L'entrega de premis es durà a terme el mateix dia del congrés al plató del CITM.

Aquest congrés suposa un pas més en el desplegament de l'estratègia competitiva territorial especialitzada en el sector audiovisual que s'està duent a terme des del Servei d'Innovació de l'Ajuntament. Especialment en el subsector del videojoc, des del consistori ja s'ha treballat en altres accions anteriorment per a la projecció del seu potencial: diversos centres de secundària de Terrassa inclouen en els seus itineraris formatius el desenvolupament de videojocs; la Biblioteca del Districte 3 realitza activitats de sensibilització sobre els videojocs, com el «club del videojoc», en el que es busca fomentar l'anàlisi del videojoc més enllà del propi joc amb els més petits; o l'Invideogames Bootcamp, una iniciativa que s'ha dut a terme aquest any en la que s'ha capacitat a 15 joves en la indústria del videojoc, alguns dels quals ja han creat la seva pròpia empresa dins del sector del videojoc indie.

L' «Indie Games TRS» està organitzat per l'Ajuntament de Terrassa, a través del Servei d'Innovació i del Terrassa City of Film, juntament amb el CITM de la UPC i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Podeu consultar el detall de tota la programació a l'enllaç