L'Ajuntament i la Cambra de Comerç consoliden amb una tercera edició la campanya Terrassa Val Molt!
Es posaran a disposició 57.600 vals de consum de 5 i de 10 euros, dels quals la ciutadania en pagarà la meitat, per un valor total de 384.000 euros
L'Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa impulsen la tercera edició de la campanya de dinamització del comerç local Terrassa val molt!, que per primer cop tindrà lloc a la primavera, fora de les festes de Nadal. En l'anterior edició, durant les passades festes de Nadal, es va injectar al comerç local amb aquesta campanya 471.650,00 euros i els vals es van esgotar en dos dies. En aquesta nova edició es tornarà a oferir a la ciutadania 57.600 vals, per un valor total de 384.000 euros, per gastar en els comerços locals que s'hi adhereixin.
L'aportació municipal serà de 250.000 euros, destinats a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d'organització. La Cambra de Comerç de Terrassa s'encarregarà de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com la coordinació del lloc web, la resolució d'incidències i les relacions financeres necessàries per al correcte desenvolupament de la campanya.
Els comerços i empreses de la ciutat es podran adherir a la campanya a partir del 8 de maig. L'adhesió s'ha de fer de manera telemàtica, a través del web terrassavalmolt.cat. Un cop tancada la fase d'adhesions de comerços, el 20 de maig s'iniciarà la venda de vals a la ciutadania, que s'allargarà fins el 30 de juny o fins a exhaurir existències.
El tinent d'alcalde i regidor de Comerç i Mercats, Xavier Cardona, avança que «estem plenament convençuts que aquesta campanya serà novament un èxit en tots els sentits, tant pel benefici que genera al teixit comercial com per a la ciutadania en general». El regidor de Comerç i Mercats assegura que «una de les voluntats de l'equip de Govern en matèria comercial per aquest mandat és impulsar que Terrassa disposi d'una àmplia i dinàmica estructura comercial, estesa per tota la ciutat, que funcioni com a motor de dinamització econòmica, social i comunitària».
Per al president de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, Ramon Talamàs, "els resultats de les enquestes que es van realitzar després de la campanya de Nadal, tant a establiments com als propis consumidors i consumidores, demostren una molt bona acollida i acceptació del projecte". En aquest sentit, Talamàs explica que "la metodologia que s'aplica, a més, ofereix noves oportunitats i millores socials, com la introducció progressiva de sistemes tecnològics, rebaixant així la bretxa digital per a determinats col·lectius, així com l'efecte multiplicador que genera al comerç en termes econòmics, que per efecte multiplicador es troba al voltant dels dos milions d'euros".
L'Ajuntament i la Cambra reforcen i consoliden així una iniciativa de dinamització comercial que es va estrenar coincidint amb la campanya de Nadal de 2022 amb l'objectiu de beneficiar tant a les persones consumidores com als comerços, les empreses de serveis i els restaurants de la ciutat.
Cóm funciona
La dinàmica de la campanya serà la mateixa de l'any passat: el valor del val serà el doble del seu preu. Igual que l'any passat, hi haurà vals de 5 i de 10 euros, encara que per adquirir-los es pagarà la meitat. Dels 57.600 vals de compra que s'emetran, 19.200 tindran un valor de 10 euros i 38.400, de 5 euros
Es podrà participar de la campanya únicament a través de l'adquisició telemàtica de vals per imports de 5 o 10 euros, que doblaran el seu valor inicial i es podran bescanviar per productes als centres adherits. Els vals s'hauran de pagar amb targeta de crèdit o dèbit, o també mitjançant Bizum, a través del web de la campanya, i es podran descarregar al telèfon mòbil.
Per poder adquirir vals caldrà ser una persona física, major de 16 anys i tenir un document d'identitat vàlid, perquè les butlletes seran nominals i intransferibles. Aquests només es podran fer servir una sola vegada i cada usuari podrà beneficiar-se d'un màxim de 30 euros en vals de compra.
Les persones que comprin vals podran bescanviar-los als establiments adherits del 20 de maig al 30 de juny. Caldrà mostrar el val al mòbil en el moment de fer la compra. Un cop el comerç adherit escaneja el codi del document, el seu valor final serà descomptat directament de l'import a pagar.
A banda del web de la campanya, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania els punts d'Orientació Social per a que les persones que no tinguin recursos digitals o necessitin ajuda per fer el tràmit puguin comprar els vals.
A l'anterior edició de la campanya, que va tenir lloc al Nadal 2023, la ciutadania va adquirir tots els vals emesos i en va gastar el 98,05% als 299 comerços i serveis que es van adherir en tot el període de vigència de la iniciativa.
Per sectors, els establiments d'alimentació de la ciutat adherits al programa van ser els que més vals descompte van bescanviar, un 29,8%. En segon lloc s'hi trobaven les botigues de moda i complements, un 21%, seguit de les llibreries, amb un 16,7%, i de les sabateries, amb un 8,4%.