L'Ajuntament informa sobre el desplegament de la tecnologia 4G a Terrassa

El canvi, que estan portant a terme les operadores de telefonia mòbil, aportarà millores en la velocitat i cobertura de les connexions mòbils 

Desplegament 4GLes principals operadores en telefonia mòbil comencen a oferir a Terrassa serveis sobre la xarxa 4G a la banda 800MHz, el que permetrà que la ciutadania gaudeixi de connexions mòbils d'alta velocitat sobre tecnologia LTE (4G), amb una millor cobertura a l'interior dels edificis i major extensió geogràfica.

Amb l'arribada del nou 4G a Terrassa continua el procés d'implantació que s'està fent de forma gradual arreu de l'Estat des del passat mes de juliol i que culminarà el març de 2018, data prevista per al desplegament total de la tecnologia.

El desplegament 4G s'emmarca en el que estableix el Reial Decret 805/2014, de 19 de setembre, amb data 1 d'abril de 2015, en què es va procedir a l'alliberament de les freqüències entre 790 i 862 MHz (canals 61 al 69 de UHF) que fins llavors es feien servir per a la recepció de la Televisió Digital Terrestre. A partir de llavors, aquestes freqüències van ser assignades a les operadores de telefonia mòbil per prestar els seus serveis de telefonia mòbil 4G.

 

Possibles afectacions per a la ciutadania

La prestació dels serveis mòbils en aquesta banda pot comportar l'aparició de determinades afectacions en la recepció del senyal de Televisió Digital Terrestre (TDT), degut a què, amb anterioritat, s'utilitzava per al servei de TDT. En previsió d'això, el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de l'Ordre IET/329/2015, de 26 de febrer de 2015, ha establert el procediment d'actuació per solucionar aquest tipus de problemes de forma totalment gratuïta i causant  les mínimes molèsties possibles a la ciutadania.

Així, s'ha posat en marxa Llega800, entitat gestora encarregada de solucionar qualsevol afectació en la recepció del senyal de televisió conseqüència de la posada en marxa de l'emissió del 4G a la banda 800MHZ, de forma totalment gratuïta per a la ciutadania.

Qualsevol ciutadà/ciutadana pot sol·licitar a Llega800 la solució de les afectacions produïdes pel desplegament de 4G a la banda de 800 MHZ. A efectes preventius, les persones residents a les zones més afectades, rebran al seus domicilis una comunicació informant del servei d'adaptació preventiva de l'antena que s'ofereix gratuïtament.

Per gestionar aquests serveis, s'ha posat a disposició de la ciutadania un telèfon d'atenció gratuït (900 833 999) i una pàgina web www.llega800.es. Les persones interessades també es poden informar a través del telèfon d'informació municipal 010. D'altra banda, les xarxes socials de Facebook i Twitter de l'Ajuntament de Terrassa informen puntualment sobre el procés de desplegament del nou 4G.