L'Ajuntament instal·la un aparcament tancat per a bicicletes a l'estació de FGC de la Rambla d'Ègara

S'inicia així el desplegament progressiu d'aquest servei a Terrassa

L'objectiu d'aquest aparcament tancat per a bicicletes, instal·lat  al passeig central de la Rambla d'Ègara, al costat de les escales de sortida de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, és potenciar la intermodalitat entre ambdós sistemes de transport i incrementar la seguretat en aquest aparcament de llarga durada. L'Ajuntament inicia amb aquesta actuació el desplegament progressiu d'un nou servei d'aparcaments tancats de bicicletes ubicats a prop de les estacions de transport públic, tal com contempla el Pla de Mobilitat 2016-2021. El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, ha visitat aquest matí les obres que han començat avui. L'aparcament entrarà en funcionament els propers dies en fase de proves. (adjuntem imatges)

L'aparcament tancat de bicicletes tindrà capacitat per a 14 places i funcionarà amb un sistema de registre i control d'accés, que els usuaris podran formalitzar a través  d'una web i d'una app mòbil, que es donarà a conèixer properament. El servei, que serà gratuït i estarà disponible les 24 hores del dia durant els 365 dies de l'any, es preveu que entri en funcionament abans d'acabar l'any.

Aquesta instal·lació és vàlida per a tots els models de bicicletes, té cadenat independent i conté un suport per penjar-les, un sistema de subjecció i tancament, i també incorpora una bomba d'aire amb capçal per a tota mena de vàlvules, així com  les eines bàsiques per a fer el manteniment i la reparació. Es tracta d'un disseny modular de 5,7 metres d'amplada, amb estructura d'alumini, que conté plaques solars per tal d'obtenir un alt grau d'eficiència energètica, i un sistema de detecció de presència per activar l'enllumenat interior.

El contracte ha estat adjudicat a l'empresa Construcciones y Rehabilitaciones Vicenç, per un import de 39.940,65 euros. Aquest projecte està inclòs en el programa Terrassa Barris en Marxa de 2018, que aposta per millorar la qualitat dels serveis a la ciutadania i afavorir un ús social del carrer com a espai inclusiu, de qualitat i convivència, però també per fer actuacions en equipaments municipals perquè siguin espais més funcionals i accessibles

En els últims anys, l'Ajuntament ha incorporat la bicicleta com una de les alternatives de transport més segura i sostenible i ha incentivat la seva utilització quotidiana per als desplaçaments urbans. Primer, amb un Pla de Promoció per a l'ús de la Bicicleta a Terrassa 2012-2013, més tard amb el Pla de Millora de la Qualitat de l'Aire 2015-2020, i el Pla de Mobilitat de Terrassa 2016-2021, que contempla mesures concretes per a fomentar el seu ús, entre les quals figura els aparcaments per a bicicletes  d'alta capacitat a les estacions de transport públic.

BiciRegistre

Terrassa és una de les ciutats incloses a la Red de Ciudades por la Bicicleta, propietària del BiciRegistre, un sistema informàtic de registre de bicicletes d'àmbit estatal, que compta amb la participació de la Dirección General de Tráfico (DGT). Aquesta és una eina molt útil en cas de sostracció perquè dificulta el comerç il·legal i possibilita la recuperació d'una bici robada o extraviada, ja que és una base de dades on hi té accés la Policia Municipal.

L'usuari només ha de complimentar les dades que figuren al registre, que es fa a través del web https://biciregistre.es, i abonar 7 euros. Aquest sistema dissuadeix el robatori, ja que la bici incorpora un adhesiu identificatiu i un codi visible amb llum ultraviolada, que dificulta el comerç il·legal y possibilita la recuperació d'una bicicleta robada o extraviada.

Una xarxa de 150 km

La ciutat disposa, actualment, d'una xarxa d'itineraris per a bicicletes de 150 km de longitud. D'aquests, 18,6 km corresponen a carrils-bici segregats, dels quals 7,6 km estan situats a la vorera i 10,9 km a la calçada, i 131 km cohabiten amb altres espais. Majoritàriament ho fan amb els vehicles (zones 30 i carrers pacificats), amb qui comparteixen 112,2 km, seguit dels vianants (illes, parc de Vallparadís...) amb 15.84km i de l'autobús (Rambla d'Ègara, carril-bus de la carretera de Montcada...), amb només 2,7km.