L'Ajuntament reprèn el servei de suport emocional a les persones joves amb el doble d'hores d'atenció
Aquest recurs inicial pretén ajudar a les persones joves orientant-les i acompanyant-les en situacions complicades
L'Ajuntament de Terrassa, a través del Servei de Joventut, donarà continuïtat al servei de suport emocional per a persones joves, que es va iniciar l'any 2022 en fase de prova pilot amb l'objectiu de contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones joves orientant-les i acompanyant-les en situacions complicades a nivell de benestar emocional, com ara dificultats en les relacions socials, autoestima, identificació d'emocions, etc.
Aquesta prova es va iniciar l'any 2022 per poder conèixer quina era la seva rebuda i si donava resposta a les necessitats actuals d'aquest segment de la població. En aquest sentit, el servei va realitzar 66 atencions entre el mes de febrer de 2022 i desembre del mateix any, sent 44 de primera visita, 15 de segona, 6 de tercera i 1 de quarta. El 77,5% de les persones usuàries eren menors de 19 anys i, d'aquestes, el 32,7% eren menors de 16 anys. El temps d'espera mig va passar de les quatre setmanes a l'inici de la prova, donada l'alta demanda del servei, a les dues setmanes dels darrers mesos.
El tinent d'alcalde d'Acció Social i Cicles de la Vida, Noel Duque, afirma que «hem creat la nova regidoria de Benestar Emocional per poder donar resposta a una necessitat clara que té la ciutat i tot el país. Duplicar les hores d'atenció d'aquest servei, és un bon moviment per començar. Volem ser un gran suport per a qui ens necessiti». A més, també assegura que «l'alta demanda del servei ha demostrat la necessitat d'incloure'l a la cartera de serveis públics i gratuïts que de manera regular s'ofereixen des de la regidoria de Joventut. Des del Govern Municipal apostem per assegurar un servei de qualitat per a tota la ciutadania i, per aquest motiu, cal reforçar-lo per a que tothom que el vulgui fer servir, ho pugui fer sense grans temps d'espera».
L'Ajuntament es troba en el procés de licitació del servei de suport emocional per a tornar-lo a posar en marxa de nou. Aquesta nova contractació inclou l'ampliació de les hores d'atenció al doble de les que s'oferia fins ara, passant de tres a sis a la setmana, amb l'objectiu de minimitzar encara més el temps d'espera des de la petició del servei fins a la visita. Les visites les farà una psicòloga, tot i que no es tracta d'un recurs terapèutic sinó que es situa en el treball preventiu, és a dir, un recurs inicial i, en cas que es consideri necessari, s'adreçarà a la persona usuària als serveis específics.
El servei de suport emocional a les persones joves seguirà estant ubicat a La Baumann, atendrà un cop a la setmana i s'hi podrà accedir demanant cita prèvia al web, al 937848390 i a [email protected]. A banda de les sessions d'atenció a persones joves, el servei generarà també continguts divulgatius sobre salut emocional que es difondran a través de les xarxes socials i canals de comunicació municipals.
Des del servei de Joventut també s'organitzen diferents tallers relacionats amb la gestió de les emocions i la salut mental, adreçats a joves i a professionals que treballen amb aquest col·lectiu.