Terrassa i Matadepera demanen a la Diputació que completi el carril bici que ha d'unir els dos municipis

Els alcaldes Jordi Ballart i Mireia Solsona s'han reunit aquest dimecres a l'Ajuntament de Terrassa

Un moment de la reunió dels alcaldes de Terrassa i Matadepera Els ajuntaments de Terrassa i Matadepera demanaran conjuntament a la Diputació de Barcelona que completi la construcció del carril bici i vianants entre els dos municipis, prioritzant el tram que va des de l'avinguda Lacetània de Terrassa fins a la rotonda existent entre la BV-1221 i la BV-1275. Així ho han decidit els alcaldes dels dos municipis, Jordi Ballart i Mireia Solsona, en la reunió que han mantingut aquest dimecres, 11 de novembre a l'Ajuntament de Terrassa.

Quan la Diputació de Barcelona va executar aquesta rotonda a la carretera de Matadepera, el 2011, ja va construir un petit tram del carril-bici i vianants en previsió que la resta es faria més endavant. Aquestes obres, però, encara no s'han dut a terme, raó per la qual el tram construït té poca utilitat. Els dos alcaldes han coincidit en reafirmar la necessitat que el carril es completi el més aviat possible. L'actuació suposaria un pas endavant en la mobilitat a la zona, ja que milloraria la connectivitat amb la nova estació de FGC a Can Roca -utilitzada per usuaris i usuàries tant de Terrassa com de Matadepera-, i al mateix temps fomentaria l'ús d'un mitjà de transport sostenible i saludable com és la bicicleta per als desplaçaments entre els dos municipis.

L'obra s'hauria de completar en tres direccions, que al parer dels dos alcaldes s'haurien de prioritzar en aquest ordre: primer cap a Terrassa (fins a l'avinguda Lacetània); després cap a l'entrada de Matadepera; i per últim, cap al Parc Audiovisual (fins la rotonda entre la BV-1221 i la BV-1274).

Ballart i Solsona han acordat demanar una reunió amb el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona per insistir en la necessitat de completar aquest tram. Així mateix, l'alcalde de Terrassa s'ha compromès a parlar-ne amb la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, en el decurs d'una visita que farà en les pròximes setmanes a Terrassa.

 

Més combois de FGC

A la reunió, on també hi ha assistit el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Marc Armengol, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Matadepera, Nil López, i el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Terrassa, Daniel Nart, s'han valorat altres qüestions relacionades amb la mobilitat, les infraestructures i el medi ambient que afecten ambdós municipis. Una de les més destacades és la necessitat que s'inclogui Terrassa en la Zona Tarifària 2 dels Ferrocarrils de la Generalitat, i de què FGC implanti més combois per a la línia S1, ja que des que han entrat en funcionament les noves estacions del Metro de Terrassa, els trens registren una elevada ocupació en hores punta. L'Ajuntament de Terrassa, que ja ha fet diverses gestions amb FGC per demanar aquesta ampliació del servei, enviarà una carta al president d'aquesta empresa pública, Enric Ticó, per insistir en aquesta millora, que beneficiaria tant els usuaris i usuàries terrassencs com els matadeperencs.

Així mateix, també s'ha decidit sumar esforços per reivindicar al Ministeri de Foment que no es paralitzin ni es retardin més les obres de l'autovia orbital B-40, una infraestructura viària que ha patit llargs retards i que és clau per a la mobilitat a la zona. Si es compleix amb la programació del Ministeri, aquesta obra s'acabaria amb un retard de 9 anys respecte la previsió que es tenia quan l'obra es va iniciar. El retard acumulat des que es va programar la seva execució és de 14 anys. Un retard que els dos alcaldes han valorat com a desmesurat, i que ha perjudicat la mobilitat i la competitivitat de la ciutat de Terrassa i dels municipis del Vallès Occidental en general.