L'Ajuntament considera insuficients els descomptes del peatge de les Fonts i exigeix la seva gratuïtat

Reclama a la Generalitat l'aplicació de la resolució aprovada pel Parlament el 2012 que l'obligava a restablir la gratuïtat a la barrera

Imatge de satèl·lit del peatge de la C-16 a les FontsL'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, celebra l'entrada en vigor del nou sistema tarifari de la C-16, amb bonificacions addicionals a les existents, que el Departament i Territori aplicarà a partir del 4 de gener en els peatges dels trams Terrassa-Manresa i Terrassa-Sant Cugat. Tanmateix, considera aquesta mesura del tot insuficient per optimitzar aquesta infraestructura, facilitar les comunicacions, millorar la mobilitat i impulsar l'economia del territori. Des del Consistori s'insisteix en la necessitat de complir amb la resolució aprovada el 2 de maig de 2012 pel Parlament de Catalunya, que obligava a la Generalitat a restablir la gratuïtat en la barrera de peatge de les Fonts per a tot el sistema urbà de Terrassa. Per a l'alcalde de Terrassa, el nou sistema tarifari "suposa una millora, però no és la solució. Només amb la supressió del peatge es pot posar fi a una barrera que perjudica greument la mobilitat, frena el desenvolupament econòmic del territori i comporta un gran perjudici econòmic per al teixit productiu de la comarca".

Terrassa lidera i comparteix amb altres municipis veïns, com Rubí o Sant Quirze, el compromís de treballar conjuntament per a la millora de les infraestructures del territori, objectiu que passa ineludiblement per la reclamació de la supressió del peatge de la C-16 a les Fonts. Amb aquest objectiu, l'alcalde de Terrassa ha mantingut diverses reunions de treball amb alcaldes de municipis veïns per arribar a acords i treballar plegats en aquest sentit.

A més, Ballart recorda també que aquesta no és una reivindicació exclusiva de l'Ajuntament, sinó del conjunt de la societat. Les principals entitats i agents socioeconòmics de la ciutat i el territori han compartit amb el Consistori declaracions per reclamar a la Generalitat la gratuïtat del peatge en diferents ocasions. Principalment després d'haver quedat constatat que els ciutadans amb mobilitat obligada utilitzaven com a vies alternatives la BP-1503 i a la C-58, originant retencions i col·lapses i incrementant les emissions de CO2 i altres contaminants.