Taigua recupera l'atenció presencial i torna a obrir les oficines al públic
La factura del segon trimestre inclou els descomptes acordats pel Govern municipal en el servei d'abastment d'aigua per la crisi de la Covid-19
Les oficines d'atenció al públic de Taigua (c/ de la Societat, 30), reobren avui, 1 de juny, les seves portes, i en el seu horari habitual: de dilluns a divendres, de 8.15 a 14 h (dijous, fins a les 15 h) i dilluns tarda, de 16 a 18 h. L'accés será sense cita prèvia i l'atenció es regularitzarà amb el gestor de cues amb tiquet. Les oficines estaven tancades des de mitjans de març i les consultes i gestions es feien només a través del web, (a l'apartat de "tràmits i gestions" i també al de "zona privada"), per correu electrònic a [email protected], o per telèfon al 93 736 28 20. Avaries 24 h: 93 736 28 28. Uns serveis que, actualment, mantenen la seva operativitat.
Canvis a la factura del segon trimetre
Una de les prioritats de l'equip de Govern per afrontar la crisi sanitària de la Covid-19 ha estat garantir el funcionament dels serveis públics essencials i estratègics, entre els quals s'inclou el servei d'abastament d'aigua potable, gestionat per Taigua, L'objectiu ha estat reduir l'impacte social que aquesta situació d'emergència està provocant en les famílies i les activitats econòmiques més vulnerables (petits comerços, petites i mitjanes empreses i autònoms/es). Per aquest motiu, l'equip de Govern va aprovar destinar 500.000 euros a reduir la tarifa de l'aigua durant el segon trimestre de 2020 i obrir una nova via per sol·licitar ajornaments de la factura.
En el rebut del consum corresponent als mesos d'abril, maig i juny s'inclou aquesta rebaixa, prevista pels 97.000 abonats domèstics i els 6.800 petits comerços, en el primer bloc que figura en l'apartat "Subministrament d'aigua" (0-15 m3), la qual cosa representa uns 166 litres al dia. Així, aquest segon trimestre, els abonats veuran que el cost final per aquest concepte es de 0 €, en comptes dels 5 € habituals. També s'aplica una reducció de 5 euros/trimestre pel preu assignat als aforaments domèstics de 250 litres d'aigua al dia.
A més d'aquests descomptes, s'afegeix la bonificació de l'Agència catalana de l'Aigua (ACA), que s'aplica els mesos d'abril i maig pel concepte "Impost de la Generalitat (Cànon de l'Aigua)". La factura reflectirà una reducció d'aquests dos mesos del 50% per a tots els abonats, inclosos també els industrials, i arribarà fins el 100%, en el cas de les persones que tenen tarifa social. En funció del periode en el que s'hagin realitzat les lectures del consum, aquesta bonificació de l'ACA pot ser que s'apliqui parcialment a la factura del 2n i del 3er trimestre.
Amb tot, si sumen les bonificacions municipals i la reducció del cànon, la factura total pot disminuir entre 10 i els 25 euros de descompte i, en el cas dels abonats amb tarifa social i cànon social, pot arribar al 100% de rebaixa.
Ajornament de la factura
D'altra banda, s'ha ajornat fins avui, 1 de juny, la factura del segon trimestre de les persones usuàries que tenen atorgada la tarifa social, que disposen de l'informe de vulnerabilitat residencial vigent i també ho pot demanar tothom, si s'acredita la necessitat. Fins ara s'han ajornat automàticament els rebuts de 872 famílies usuàries i s'han formalitzat un total de 71 peticions, 63 de les quals són d'abonats domestics. Habitualment, Taigua ajorna pagaments de factures quan les persones abonades ho sol·liciten justificadament.
Els tràmits es poden fer a Taigua per correu electrònic a [email protected], per telèfon trucant al 93 736 28 20 o per via telemática, a través de l'apartat de "Tràmits i gestions de Taigua" https://www.taigua.cat/tramits-i-gestions.
Tarifa social
Recordem que l'ordenança municipal de 2020 recull la congelació de les tarifes d'abastament i també noves mesures dirigides a les persones més vulnerables, com són la bonificació de fins al 100% de la quota de servei, l'aplicació de la tarifa social de forma automàtica a les llars amb risc d'exclusió residencial (RER) i la gestió del canvi de nom gratuïta pels titulars d'aquestes llars. Des del 14 de març s'han rebut unes 50 peticions per beneficiar-se de la tarifa social però s'espera que, amb el progressiu inici de la normalitat, hi hagi un augment de solicituds durant els propers mesos.
L'Ajuntament gestiona des del 10 de desembre de 2018 el servei d'abastament d'aigua a la ciutat, a través de l'Entitat Pública Empresarial Local (EPEL) Taigua, 100% municipal. La voluntat de l'equip de Govern és garantir el dret a l'aigua a totes les persones i unitats familiars, especialment a les més vulnerables i a les que estan en risc d'exclusió social.
Per a més informació:
https://www.taigua.cat/ajuts-socials/
https://www.terrassa.cat/tarifa-social
Per sol·licitar la tarifa social:
https://aoberta.terrassa.cat/tramits/fitxa.jsp?id=7747