19 nous agents s'incorporen al cos de la Policia Municipal de Terrassa

El Saló de Sessions de l'Ajuntament de Terrassa ha acollit la cerimònia de jurament dels nous agents i el lliurament de credencials

L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat del tinent d'alcalde de Territori i Habitatge, i regidor de Seguretat, Xavier Cardona; i de l'intendent i cap de la Policia local, Daniel Guillem; ha presidit l'acte de jurament i lliurament de credencials al grup conformat per 19 nous agents que s'incorporen al cos de la Policia Municipal de Terrassa.

Els nous agents s'incorporen després d'haver superat amb èxit el curs de formació bàsica de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) i el curs de formació interna de la Policia Municipal de Terrassa, que té una durada de 12 mesos.

Amb la incorporació dels nous agents, la plantilla del cos local de seguretat passa a comptar amb 279 efectius, apropant-se a l'objectiu dels 300 agents locals. En aquest sentit, l'alcalde, Jordi Ballart, ha destacat que «D'aquí poc temps superarem els 300 agents, el repte que ens havíem posat el mandat passat, que vam iniciar amb 200 agents. Però la ciutat creix, i paral·lelament al creixement de la ciutat, creix també la necessitat de reforçar la presència i la capacitat d'actuació del cos, i per això aquest Ajuntament fa un esforç econòmic i organitzatiu coherent amb l'evolució de la nostra ciutat, sempre amb una mirada a mig i llarg termini».

De cara a l'any vinent es contempla la incorporació de 18 nous agents que permetran augmentar la plantilla i complir amb l'objectiu de l'equip de govern de dotar el cos policial de més efectius que ofereixin a Terrassa la qualitat de servei policial que necessita. En aquesta línia, l'alcalde, ha comentat que «estem treballant en una clara previsió de creixement del cos de Policia Municipal de l'Ajuntament de Terrassa. Estem tecnificant la plantilla, incorporant noves eines i formacions que permetin als i les agents donar una resposta més àgil, eficaç i propera als reptes actuals. La professionalització i l'actualització constant són fonamentals per garantir un servei públic de qualitat».

Un cop finalitzat l'acte institucional, els nous agents han realitzat un trencament de files al Raval de Montserrat, davant l'atri de l'Ajuntament.