Oficina de Capacitats Diverses i Accessibilitat
- Telèfon:
- 93 731 59 82
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- Ctra. Montcada, 596 (08223 Terrassa)
A) Tipus de reserves d'aparcament i requisits
B) Sol·licitud i tramitació
C) Bon ús
Respostes
A) Tipus de reserves d'aparcament i requisits
A1. Quins tipus de reserva hi ha? On es poden ubicar?
Hi ha 3 tipus de reserva d'aparcament:
Cada tipus té uns requisits d'accés diferents.
A2. Qui pot demanar la reserva prop del domicili?
Persones titulars de la targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat.
A3. Qui pot demanar la reserva prop del lloc de feina?
Cal que la persona sol·licitant:
A4. Qui pot demanar la reserva prop del lloc d'estudis?
Cal que la persona sol·licitant:
A5. Si tinc la targeta d'aparcament, tinc dret a una reserva d'aparcament?
Depèn. Els requisits per accedir als dos recursos són diferents. El fet de tenir una targeta d'aparcament no sempre dóna dret a gaudir d'una reserva.
Només si la persona té menys de 18 anys i la reserva és per al domicili.
Per a majors de 18 anys, només s'atorgaran reserves d'aparcament prop del domicili a titulars no conductors si superen el barem de mobilitat reduïda i tenen un grau de discapacitat igual o superior al 65%. En cap cas s'atorgaran reserves prop del lloc de feina o centre d'estudis.
No. Les persones titulars de targetes per a no conductor només poden demanar reserva prop del domicili (si cumpleixen els requisits), però en cap cas prop del lloc de treball o centre d'estudis. Les reserves d'aparcament en centre de treball o d'estudis només s'atorgaran a persones titulars de targetes per a conductors.
No. Les reserves d'aparcament només s'atorguen si el titular de la targeta per a no conductor i el propietari del vehicle estan empadronats en el mateix domicili.
A9. Quins horaris cobreixen les reserves d'aparcament?
Depèn de la modalitat:
A10. Si tenim més d'un cotxe, podem demanar més d'una reserva d'aparcament?
Pots demanar una única plaça d'aparcament per a cada tipus de reserva (domicili, lloc de feina i lloc d'estudi). Si la persona (titular conductor) o el nucli familiar (titular no conductor) tenen més d'un cotxe, podeu incloure fins a dues matrícules a la placa identificativa de la reserva d'aparcament. És a dir, tot i que només hi haurà una plaça d'aparcament reservada, aquesta plaça podrà ser usada per qualsevol de les dues matrícules.
En el cas de tenir dos cotxes, la persona sol·licitant pot disposar d'una plaça privada de pàrquing en lloguer o propietat i, igualment, demanar una reserva d'aparcament a la via pública.
B) Sol·licitud i tramitació
B1. Com puc tramitar la reserva?
B2. Quina documentació haig de presentar per demanar una reserva prop del domicili?
Només has d'omplir i lliurar una instància de sol·licitud genèrica a l'OAC amb les següents dades:
En el cas que hagis obtingut la targeta d'aparcament en un municipi diferent a Terrassa, caldrà que aportis també la targeta original i una còpia en el moment de fer la sol·licitud.
Recorda que, per realitzar qualsevol gestió a l'OAC, cal que mostris el document d'identitat (DNI, NIE o passaport).
B3. Quina documentació haig de presentar per demanar una reserva prop del centre de treball?
En cas de demanar la reserva prop del lloc de treball, a banda de la mateixa informació requerida per a la reserva prop del domicili, també heu de presentar un certificat d'empresa on consti:
Cal que portis el certificat original, i no una fotocopia.
B4. Quina documentació haig de presentar per demanar una reserva prop del centre d'estudis?
En cas de demanar la reserva prop del centre d'estudis, a banda de la mateixa informació requerida per a la reserva prop del domicili, també heu de presentar un certificat del centre educatiu on consti:
Cal que portis el certificat original, i no una fotocopia.
B5. Si tinc dificultats per desplaçar-me fins a l'OAC, pot anar-hi algú en el meu nom?
Sí. Pot venir una altra persona que et representi. Cal que porti:
Si la persona sol·licitant està incapacitada judicialment, el seu tutor legal ha de portar la sentència judicial que així ho acrediti.
B6. Si visc a una localitat propera, puc demanar la meva reserva d'aparcament a Terrassa?
Depèn. En el cas de reserves prop del domicili, no (caldrà que t'adrecis directament a l'Ajuntament on estiguis empadronat). Si vius a una altra localitat, però treballes o estudies a Terrassa, sí que hauràs de sol·licitar la reserva d'aparcament prop de lloc de treball i/o de lloc d'estudis a una OAC de Terrassa.
B7. Quant temps trigaré en obtenir la reserva?
Un cop feta la sol·licitud amb la documentació necessària, l'Ajuntament tramitarà la reserva en un termini màxim de 15 dies (excepte a l'agost, que serà de 30 dies).
Quan la reserva estigui atorgada, l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament contactarà amb la persona beneficiària per informar-la del lloc exacte assignat i de quan es procedirà a instal·lar la senyalització vertical i horitzontal identificativa a la via pública.
B8. On m'assignaran la reserva de plaça?
Dependrà de cada adreça concreta. S'ubicarà el més a prop possible del domicili, lloc de treball o centre d'estudis, excepte en el cas que es tracti d'una illa de vianants o una zona amb circulació limitada. En aquest cas, s'ubicarà fora de la zona exclosa.
B9. Cada quan i com haig de renovar la reserva?
Depèn:
L'Ajuntament de Terrassa notificarà a les persones titulars amb una antelació mínima de dos mesos la data de finalització de la reserva vigent. Llavors, les persones hauran de presentar en el termini d'un mes des de la notificació, la documentació requerida en cada cas per a la renovació.
Si no es presenta la sol·licitud de renovació en aquest termini, es retirarà la reserva, prèvia notificació.
C) Bon ús
Mai. Les reserves s'atorguen a la persona amb discapacitat titular de la targeta d'aparcament. En cas de defunció o ingrés permanent en residència de la persona titular, cal que ho notifiquis amb la màxima brevetat possible a l'Ajuntament mitjançant instància.
C2. Puc seguir utilitzant la reserva si canvia la situació personal per la qual me la van concedir?
Les persones titulars de les reserves (o les seves tutores legals) estan obligades a comunicar a l'Ajuntament mitjançant instància qualsevol canvi de les circumstàncies que van permetre la concessió de la reserva. Per exemple, canvis de domicili, de vehicle, de grau de discapacitat, etc. En el cas de la reserva prop del lloc de treball o del centre d'estudis, caldrà informar també de la finalització del contracte i/o canvis en els estudis o horaris.
L'Ajuntament revisarà i notificarà a la persona interessada el manteniment, modificació o revocació de la reserva segons la nova situació. La persona titular podrà presentar al·legacions abans que la resolució sigui definitiva.
C3. L'ús fraudulent de la reserva es pot sancionar?
Sí. Les autoritzacions concedides podran ser revocades pels següents motius:
D'altra banda, el mal ús reiterat de la targeta d'aparcament, també pot derivar en una revocació de la reserva d'aparcament, segons estableix el Reglament municipal regulador de l'estacionament per a persones amb discapacitat.
Més informació