L'alcalde activa el Pla d'Emergència Municipal en Alerta per risc de pluja i inundacions
Es recomana seguir els consells d'autoprotecció davant les incidències que es puguin generar pel risc de pluges intenses durant aquesta tarde i matinada de demà
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha activat el Pla d'Emergència Municipal en fase d'alerta pels incidents que es puguin generar davant del risc de pluja intensa i d'inundacions durant aquesta tarde i nit i la matinada de demà, dijous, atenent a l'activació de l'INUNCAT en fase d'alerta per part del CECAT.
D'acord amb les previsions actualitzades pel Servei Meteorològic de Catalunya, a Terrassa la previsió és de risc baix per avui, dimecres, fins a les 14 hores i risc alt de 14 hores d'avui a les 02 hores de demà dijous dia 24 de juliol.
Les precipitacions poden superar els 100 mm en 24 hores al quadrant nord-est de Catalunya i els xàfecs aniran acompanyats de tempesta, localment de calamarsa o pedra petita.
Aquesta situació contempla, entre d'altres accions, les mesures de prevenció següents:
• Convocar preventivament al Comitè d'Emergència.
• Avís als responsables dels grups d'actuació.
• Avís als serveis municipals potencialment involucrats.
• Estar en contacte permanent amb el CECAT.
• Rebre i valorar les trucades procedents del 112.
• Informar a la població.
• Mantenir nets els embornals i clavegueram.
• Comprovar i senyalitzar els punts més conflictius de la xarxa viària municipal i
zones inundables com punts baixos, guals i accessos a llera.
• Evitar l'aparcament a torrents, rieres i zones inundables en general.
• Preveure l'obertura d'albergs d'acollida si fos necessari.
L'Ajuntament de Terrassa recorda a la ciutadania la necessitat d'actuar amb prudència, evitant desplaçaments innecessaris i l'aparcament a torrents, rieres i zones inundables en general i seguir els consells d'autoprotecció al web municipal https://www.terrassa.cat/ca/com-actuar-en-cas-d-aiguats
Podeu seguir tota la informació a través dels perfils i fonts oficials, així com a les xarxes socials municipals.