Terrassa participa en la campanya mundial «L'hora del Planeta» tancant l'enllumenat de quatre edificis

Són el monument a la Dona, la xemeneia de la Bòbila Almirall, el Castell Cartoixa de Vallparadís i la façana de l'Ajuntament

El dissabte, dia 28 de març, l'enllumenat ornamental de la façana de l'Ajuntament, del Castell Cartoixa de Vallparadís, de la xemeneia de la Bòbila Almirall i del monument a la Dona, s'apagarà des de les 20.30 h i fins a les 21.30 h com a mostra de la participació de Terrassa a la campanya mundial de «L'hora del Planeta». La ciutat mostra, així, el seu compromís amb els objectius d'estalvi i eficiència energètica, amb la millora de la qualitat de l'aire i la protecció de la salut ambiental i, també sobre la reducció del soroll.

Aquesta campanya és una iniciativa del Fondo Mundial para la Naturaleza (World Wide Fond for Nature, "WWF") que es va implantar fa vint anys per conscienciar i lluitar contra el canvi climàtic i a favor de la biodiversitat, que es presenta amb el lema «Apaga el llum. Defensa el planeta». Com cada any, també es vol encoratjar la ciutadania a què tanqui els llums durant aquesta hora com a gest simbòlic per cridar l'atenció sobre el problema del canvi climàtic ja que, amb aquest petit gest, es vol visualitzar un model de ciutat més eficient, sostenible, resilient i compromesa amb la natura i el benestar de les persones.

«L'hora del Planeta» va néixer fa 20 anys a Sidney (Austràlia) com una campanya de sensibilització sobre el canvi climàtic i per mobilitzar la ciutadania amb el gest simbòlic d'apagar els llums durant una hora i crear, així, un moviment global en defensa d'un futur sostenible. L'any passat van participar milers de ciutats de 118 països que van apagar monuments i edificis icònics. A Espanya van participar més de 500 ajuntaments, 124 empreses i 129 organitzacions.

 

Per a més informació de la campanya podeu consultar el web horadelplaneta.wwf.es